حجت الاسلام کاظم حافظ نیا:

اختلافات امریکا و اسرائیل نشانه اقتدار نظام

وی با بیان اینکه امید داریم مذاکره کنندگان به یک نتیجه منطقی دست یابند ، اظهار کرد: اگر روزی نتیجه ای نیز از مذاکرات حاصل نشد ذره ای خلل بر پیکره اقتدار ایران وارد نمی شود چرا که کارشکنی ها همواره از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است
کد خبر: ۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵ 27 February 2015
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با اشاره به اینکه ملت در تمامی صحنه ها تکلیف خود را به نحو شایسته ای انجام داده است، اضافه کرد: هم اینک بین مجلس سنا با دولت آمریکا و بین اسرائیل با آمریکا بر سر مسائل هسته ای ایران اختلاف به وجود آمده که همه این ها نشانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابل قدرت های پوشالی دنیاست.

وی با بیان اینکه امید داریم مذاکره کنندگان به یک نتیجه منطقی دست یابند ، اظهار کرد: اگر روزی نتیجه ای نیز از مذاکرات حاصل نشد ذره ای خلل بر پیکره اقتدار ایران وارد نمی شود چرا که کارشکنی ها همواره از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی بوده است.

وی اعمال تحریم های جدید علیه ایران را نمونه ای از کارشکنی ها آمریکا و اتحادیه اروپا در طول این مدت عنوان کرد.

خطیب جمعه آستارا در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی ، گفت: ریشه و مبنای آموزش و پرورش و تمامی مراکز علمی برگرفته از مسائل تربیت اسلامی است.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه تربیت اسلامی باید برگرفته از آموزه های اصیل دینی و قرآنی باشد ، اظهار کرد: آموزش و پرورش بایستی در رساندن مفاهیم دینی به دانش آموزان ، دفاع از ارزش ها ، پاسداری از انقلاب ، استعدادیابی منطقی و پیوند آینده سازان جامعه به مراکز دینی ، مساجد و شخصیت های برجسته مذهبی موفق عمل کند.

امام جمعه آستارا همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز ملی حقوق مصرف کنندگان، بیان کرد: متاسفانه در خیلی از مواقع به طور شایسته حقوق مصرف کنندگان از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان جدی گرفته نمی شود.

وی ادامه داد: در آستانه عید نوروز شاهد افزایش بی رویه برخی کالاهای ضروری مردم هستیم که از تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف و اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان آستارا انتظار داریم نظارت های خود را در سطح بازار تشدید کنند.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و آغاز دهه نخست ایام فاطمیه (س) ، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) شهیده راه امامت و ولایت است که حفظ شان و حرمت دخت نبی مکرم اسلام (ص) نه تنها در ایام خاص بلکه در تمامی ایام سال بر همه مسلمانان واجب است.

وی ایجاد حال و هوای فاطمی (س) در شهرستان آستارا را در آستانه آغاز ایام فاطمیه (س) تحسین کرد و افزود: در ایام فاطمیه (س) برنامه های متنوع و معنوی خوبی در سطح مساجد و هیات های مذهبی شهرستان برگزار می شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه ، گفت: آینده اسلام به وجود علمای متعهد دین نیازمند می باشد که شایسته است خانواده ها فرزندان خود را به فراگیری علوم دینی ترغیب کنند و همچنین خیران و افراد متمول جامعه نیز حمایت های خود را از حوزه های علمیه دریغ نکنند.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار