مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد

ورود‌موج‌بارشی‌به‌کردستان‌ازیکشنبه‌هفته‌آینده

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از روز یکشنبه هفتم تا سه‌شنبه نهم بهمن آسمان کردستان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 24 January 2019

به گزارش تابناک کردستان، رحیم صدیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه هفتم تا سه‌شنبه نهم بهمن، آسمان کردستان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در نتیجه استقرار این سامانه، پوشش ابر، وزش باد شدید، بارش فراگیر باران و در ارتفاعات برف و باران و تشکیل مه بر آسمان استان حاکم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه احتمال می‌رود بیشترین فعالیت این سامانه از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه باشد، تصریح کرد: بارش‌ها در نواحی شمال‌غربی و غربی در شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز، سروآباد و منطقه سرشیو و هورامان و بخش‌هایی از جنوب استان از جمله سنندج، کامیاران و تا حدودی دهگلان پیش بینی شده است.

وی گفت: بارش در گردنه‌ها، ارتفاعات بویژه در اوایل روز سه‌شنبه به شکل برف است و دید افقی به علت بارش و مه به شدت کاهش می‌یابد و جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی لغزنده و تردد با اختلال همراه خواهد بود.

صدیق افزود: همراه با فعالیت این موج بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید برای مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود که احتمال رعد و برق و تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: هنگام عبور موج، احتمال ریزش کوه و نیز سقوط بهمن در نقاط مستعد وجود دارد ضمن اینکه به علت حجم زیاد بارش‌ها، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضروری در هنگام فعالیت این موج بارشی خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار