طلایه‌داران امر به معروف در کردستان تجلیل می‌شوند

سنندج_دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کردستان گفت: طلایه‌داران امر به معروف در سطح استان تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ 07 July 2024

به گزارش «تابناک کردستان»، علی اصغر حسینی صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مردم در انتخابات حضور حماسی داشتند و علیرغم تبلیغات منفی دشمنان اما نشان دادند که نظام را دوست دارند و در عرثه‌ها همچون گذشته حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف یار و یاور همه دولت‌ها است، افزود: ستاد به‌عنوان واسطه‌ای بین دولت و مردم عمل می‌کند و تخلفات را با پیگیری از مسؤولان مربوطه بررسی خواهد کرد و با همه دولت‌ها تعامل خواهد داشت.

آغاز هفته‌ای مزین به شعار «نهضت حسینی، گفتمان زینبی»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه هفته اول ماه محرم را به عنوان هفته امر به معروف نامگذاری کرده‌اند، افزود: «نهضت حسینی، گفتمان زینبی» شعار امسال هفته امر به معروف امسال است.

حسینی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر روز پوشش اسلامی و خانواده پایدار، روز جوانی جمعیت و جامعه پویا، نظارت همگانی جامعه متعالی، حقوق عامه و فساد ستیزی، آموزش عمومی و توانمندسازی جامعه، مردم محوری و تشکل سازی و حمایت از شهروندان مسؤول ایامی روزهای این هفته است.

وی تبلیغات محیطی، تدوین بروشور و پوسترهای مختلف، تجلیل از فعالان امر به معروف استان، تجلیل از دسنگاه‌های برتر حوزه عفاف و حجاب، بازرسی محسوس و نامحسوس از ادارات سطح استان و ارزیابی ادارات در حوزه عفاف و حجاب، تجلیل از طلایه‌داران معروف، غبارروبی مزار شهدا و برگزاری دهها جلسه تبیینی متناسب با شعار سال را از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در کردستان دانست.

برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه هفته امر به معروف در کردستان

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بحث تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر برنامه‌های این هفته در استان کردستان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعلام کرد: گستره امر به معروف در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره نمود دارد و باید در همه فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد با کمک اصحاب رسانه اهمیت رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیشتر معرفی شود چرا که این مهم در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته و رعایت آن بر آحاد مردم امری واحب است.

مردم در کاهش آسیب‌های جامعه وارد میدان شوند

وی اذعان کرد: بیشترین وظیفه ستاد مردمی کردن معروفات است و مردم باید در نهی از منکرات خودشان پیشگام شوند و برای کاهش آسیب‌ها قدم بردارند.

وی به اجرای طرح نور در جامعه پرداخت و گفت: طرح نور برگرفته از سوره نور در قرآن کریم است و مردم از اجرای این طرح در کردستان استقبال کردند و عده‌ای خودشان مروج معروفات بودند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان به تعامل بازاریان در همراهی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اضافه کرد: در طول این هفته برنامه‌های مدنظر را اجرا خواهیم کرد اما باید ستاد و رسالت آن در جامعه معرفی شود.

راه‌اندازی نرم‌افزار سو در کردستان

حسینی از راه‌اندازی نرم‌افزاری با عنوان «سو» خبر داد و گفت: مردم با ثبت نام در این سامانه می‌توانند مسائل و مشکلات از جمله فساد اداری، یا ترک فعل مدیران را اعلام کنند تا بررسی شود.

وی افزود: تاکنون اسامی ۲۶ دستگاه استان در این سامانه ثبت شده‌اند و اگر تخلفی مردمی از دستگاه در این سامانه ثبت شود به صورت مکتوب به مسؤول مربوطه اعلام و خواستار پاسخگویی ظرف مدت ۱۰ روز خواهیم بود و اگر فساد و مشکلی در اداره‌ای رخ دهد بررسی و پیگیری می‌شود در غیر این صورت شائبه پیش آمده برای مردم تبیین می‌شود.

وی افزود: اگر مدیری پاسخگوی مطالبه‌گری‌های ستاد امر به معروف نباشد، پرونده به دستگاه قضائی واگذار می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: این ستاد در حوزه سلامت اداری روشنگری خواهد کرد و توجه به سلامت اداری را از رسالات خود می‌داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار