نمایشگاه کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در آستارا دایر شد

کد خبر: ۶۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 30 July 2015
آستارا - ایرنا - نمایشگاه کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای با هدف ارائه توانمندی های مهارت آموزان در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا گشایش یافت.
[نمایشگاه کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در آستارا دایر شد]

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی شهرستان آستارا روز پنجشنبه در حاشیه بر پایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : این نمایشگاه در راستای عرضه توانمندی های مهارتی و آموزشی بخش دولتی و خصوصی ، ترویج و تقویت آموزش های مهارتی و حمایت از کارآفرینان ، مدیران و مربیان فنی و حرفه ای دایر شده است.

بهبود معاش کار با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا 12 مرداد دایر است ، افزود : حدود 200 نفر در رشته های فناوری اطلاعات و حسابداری ، شیرینی پزی ، صنایع دستی ، طراحی و دوخت ، آرایش و پیرایش و عروسک بافی و عروسک دوزی در قالب این نمایشگاه آثار خود را عرضه کرده اند.

وی با اشاره به عرضه 500 اثر در این نمایشگاه ، اضافه کرد : آشنایی بازدیدکنندگان از آموزش های مهارتی ، ترویج فرهنگ مهارت آموزی بین نوجوانان و جوانان ، آشنایی با ظرفیت های موجود مهارتی ، حمایت از قشر آسیب پذیر ، برنامه ریزی و فراهم نمودن زیربنای آموزشی در برنامه های آینده از جمله اهداف عمده برپایی این نمایشگاه هفت روزه در شهرستان آستارا است.

معاش کار در ادامه با بیان اینکه علاوه بر مهارت آموزان ثابت ، 287 مهارت آموز در سطح دانشگاه های شهرستان ، سپاه ناحیه ، هنگ مرزی ، نیروی انتظامی ، اداره زندان و نیز در سطح روستاها و در بین اصناف توسط مربیان مرکز به فراگیری رشته های فنی و حرفه ای مشغول هستند ، گفت : در حال حاضر 500 نفر نیز در قالب طرح اوقات فراغت متقاضی شرکت در دوره های مهارت آموزی هستند.

340 نفر هم اینک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا در قالب رشته های تعمیر لوازم خانگی ، برق ، تراشکاری ، مکانیک ، تاسیسات ، صنعت ساختمان ، صنایع ، بازرگانی و کارآفرینی مشغول مهارت آموزی هستند.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار