افتتاح خانه بهداشت روستای چغا صراحی نهاوند

امروز خانه بهداشت روستای چغا صراحی نهاوند همزمان با افتتاح یک هزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ 18 February 2015

امروز خانه بهداشت روستای چغا صراحی نهاوند همزمان با افتتاح یک هزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در این آیین گفت: با بازسازی ۱۹ خانه بهداشت و احداث ۹ خانه بهداشت جدید در کل ۲۸ خانه بهداشت در استان با اعتبارات میانگین هر خانه بهداشت ۸۰ میلیون تومان آماده و با تجهیزات لازم امسال راه اندازی شد.

دکتر "حسین عرفانی" افزود: خانه بهداشت روستای چغا صراحی جزو خانه های بهداشت بازسازی شده است که این امر به علت فرسوده بودن ساختمان قبلی و عدم امکان ارائه خدمات انجام شد.

وی ادامه داد: با احداث و راه اندازی ۹ خانه بهداشت جدید در استان که در دهه فجر امسال تجهیز و راه اندازی شدند و با این امر کل خانه های بهداشت مورد نیاز در استان همدان به طور 100 درصد فعال شدند و تعدادشان به ۵۷۵ باب رسید، در آنها توسط بهورزان معمولا بومی خدمات بهداشتی درمانی به طور رایگان ارائه می شود.

دکتر عرفانی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان همدان ۵۷۵ خانه بهداشت، ۱۱ پایگاه بهداشت روستایی و ۸۵ مرکز بهداشتی درمانی روستایی، ۱۷ مرکز بهداشتی شهری، ۳۷ مرکز بهداشتی شهری و روستایی، ۱۵ مرکز بهداشتی شبانه روزی و ۳۰ پایگاه بهداشتی شهری نیز در استان همدان فعال و به مردم خدمات رایگان ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: اولویت ما برای ساخت خانه در مراکز بهداشتی درمانی استان همدان مکان های فرسوده است چراکه تعدادی از آنها قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند و بر این اساس نوسازی و تجهیز این مراکز و ساختمانهای آنها که حدود ۷۰ مرکز فرسوده است و در دستور کار قرار گرفته، بیش از ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

دکتر "امیری"، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند نیز با تشریح مراحل ساخت این خانه بهداشت اظهار کرد: این خانه بهداشت با ۹۰ میلیون تومان اعتبار در مساحت ۱۲۰ متر مربع احداث و راه اندازی شد که با ۱۱ کیلومتر فاصله زیر پوشش مرکز بهداشتی مرکز بهداشتی درمانی روستای کنگاور کهنه و با چهار روستا ی قمر قیلاب، احمد آباد، زرین باغ و داریاب به مجموع جمعیت ۸۱۷ نفر با دو بهورز بومی،خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

مسجد روستای دهنوی سفلی نهاوند افتتاح شد

امروز همچنین مسجدصاحب الزمان(عج) روستای دهنوی سفلی نهاوند از توابع بخش مرکزی شهرستان نهاوند افتتاح شد.

فرماندار شهرستان نهاوند در این مراسم از  مسجد به عنوان مهمترین مرکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی یاد کرد و گفت: مهمترین نماد دین مبین اسلام مساجد هستند که تمام برنامه های فرهنگی و مذهبی در حوزه دین در این مکان برگزار شود.

"امامعلی عبدالملکی" اظهار کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) روستای دهنوی سفلی با مساحت ۴۲۰ متر و با اعتبار ۲۵۲ میلیون تومان با کمک اهالی روستا وخیرین روستا بنا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار