به گزارش «تابناک یزد»، محمد یارمند ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استان یزد گفت: برپایی نمایشگاههای عرضه محصولات داخلی بهویژه محصولات روستایی و خانگی همواره یکی از راههای حمایت در این راستا بوده است، ولی نکتهای که باید به آن توجه شود آن است که برگزاری موقت این نمایشگاهها نهتنها کمکی به رونق این محصولات نخواهد کرد بلکه در مواردی به ضربه به این کسبوکار بدل میشود
وی افزود: برای حمایت مناسب ازایندست کسبوکار باید برپایی نمایشگاههای دائمی در این عرصه را در دستور کار خود قرارداد تا فعالان این عرصه بتوانند با خیالی آسودهتر و چشماندازی شفافتر، به برنامهای آینده خود در خصوص فعالیت در این نمایشگاهها بپردازند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تصریح کرد: البته این نکته نیز نیابد ازنظر دور بماند که عدمحمایت از تولیدکنندگان به معضلی جدی در مسیر رونق کسبوکار تبدیلشده است، بسیار لازم است تا بهنوعی با ایجاد چتری حمایتی، تولیدکنندگان را در مراحل متعدد قبل، حین انجام و بعد از فعالیت خود حمایت کرد تا در برابر معضلات و موانع پیش رو بیمه بوده و از چرخه تولید خارج نشوند.
این مسئول همچنین گفت: باید با برگزاری نشستها و جشنوارههای متعدد با موضع کسبوکار بهنوعی اتصال اقتصادی در استان دست زد، با ایجاد تعامل سازنده بین صاحبکاران، سرمایهداران و سایر فعالان اقتصادی در جامعه است که میتوان رشد کسبوکار در استان و کشور را شاهد بود
به گزارش فارس، یارمند، فقدان آموزشهای اقتصادی در بین فعالان این عرصه را یکی از حلقههای گمشده در پیشرفت کشور دانست و بیان کرد: تحقیقات انجامشده در این راستا خبر از ناتوانی فعالان اقتصادی در برند سازی محصولات و حضور جدی در رقابت بازار دارد، پس میتوان با برگزاری کلاسهای آموزشی در این زمینه شاد رشد برند سازی، تجارت الکترونیک و پیشرفت کشور در عرصههای اقتصادی بود.