فرمانده انتظامی یزد مطرح کرد؛

هوشمندسازی پلیس؛ گامی نوین در تأمین امنیت و آرامش جامعه

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی استان یزد، به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در تامین امنیت اشاره کرد و از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، شامل هوشمندسازی و تعامل بیشتر با مردم، سخن گفت.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 04 October 2024

به گزارش تابناک یزد، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: شهادت شخصیت‌هایی چون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله، خون تازه‌ای به رگ‌های مقاومت جهانی دمیده است.

وی بیان کرد: با ادامه دادن به مسیر شهدا و اتکاء به توان داخلی، همواره ملت ایران طعم پیروزی را چشیده است.

بهدانی فرد با اشاره به تجربیات چهار دهه گذشته، هشدار داد که هرگاه کشور به جای تکیه بر توان داخلی به خارج از مرزها نگاه کرده، نتیجه‌ای جز زیان و شکست در بر نداشته است.

بهدانی‌فرد، به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، با یادآوری اینکه 42 نفر از همکاران پلیس در سال گذشته برای تأمین امنیت کشور جان خود را فدا کرده‌اند، بر اهمیت امنیت به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه تأکید کرد و گفت: هیچ فعالیتی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نمی‌تواند بدون امنیت به درستی انجام شود.

او در ادامه اعلام کرد که پلیس استان یزد تمام توان خود را برای برقراری امنیت در سطح استان به کار می‌گیرد تا مردم در آرامش کامل زندگی کنند.

سردار بهدانی‌فرد با اشاره به شعار امسال هفته نیروی انتظامی، "پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار"، تصریح کرد که این رویکرد جدید یادآور مشارکت پلیس و مردم در تأمین امنیت است.

وی خاطرنشان کرد که استفاده از فناوری‌های نوین و ابزارهای هوشمند به کاهش جرایم و افزایش احساس امنیت کمک کرده و تجهیزاتی مانند سامانه‌های پایش و کنترل مجرمین به تحقق این اهداف کمک شایانی کرده است.

فرمانده انتظامی یزد ابراز امیدواری کرد که هوشمندسازی در نیروی انتظامی به تحولی بزرگ در مبارزه با جرایم منجر شود. او تأکید کرد که پلیس در حفظ امنیت، تلاش‌های فراوانی انجام داده اما بدون همکاری و مشارکت مردم، امنیت پایدار امکان‌پذیر نخواهد بود.

 به گفته او، شهروندان قانون‌مدار می‌توانند با گزارش‌دهی از طریق سامانه‌های 110 و 197 به بهبود امنیت و عملکرد نیروی انتظامی کمک کنند.

سردار بهدانی‌فرد در ادامه، برنامه‌های هفته نیروی انتظامی یزد را تشریح کرد و از برگزاری مراسم‌هایی مانند تکریم خانواده شهدا، اجرای طرح‌های امنیت محله محور، جمع‌آوری معتادین متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان، و راه‌اندازی نرم‌افزار "پلیس من" برای ارائه خدمات بیشتر به مردم خبر داد.

او همچنین به نصب و راه‌اندازی سامانه جی‌پی‌اس در خودروهای انتظامی، دوربین‌های البسه، و پابند الکترونیکی برای سارقین با سابقه بیش از چهار سرقت اشاره کرد.

این اقدامات به گفته فرمانده انتظامی استان یزد، گامی نوین در راستای افزایش سطح امنیت و آرامش در جامعه است و می‌تواند تحول چشم‌گیری در عملکرد نیروی انتظامی ایجاد کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار