استقرار 23 کلاس درس سیار برای عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری از جانمایی و استقرار 23 کلاس درس سیار برای 236 دانش آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 28 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حاتم خالدی اظهار کرد: این تعداد دانش آموز نیمه نخست سال تحصیلی جاری را در مناطق قشلاقی استان خوزستان و ادامه سال تحصیلی را در فصل بهار در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری سپری می کنند.
وی از آماده سازی امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان برای استقرار در استان را یادآورشد و گفت: بخشی از فضای فیزیکی کلاس های درس به صورت کانکس و بخشی نیز در چادرهای مخصوص برپا خواهد شد.
رئیس آموزش وپرورش عشایری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، شیر سهمیه ای دانش آموزان عشایر بدون وقفه هنگام کوچ و در زمان استقرار توزیع خواهد شد.
خالدی از تهیه پوشاک شامل (پیراهن و شلوار) و کفش برای دانش آموزان عشایری توسط فرد خیر در آستانه سال نو خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا قبل از تحویل سال جدید البسه تهیه شده در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
7400 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و در 167 باب واحد آموزشی عشایری به تحصیل اشتغال دارند.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 143 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار