کمتر از 10 درصد از باغ های خراسان شمالی زیر پوشش بیمه است

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در باغ های استان پایین است گفت: تنها هشت تا 10 درصد از باغ های استان زیر پوشش خدمات بیمه هستند.
کد خبر: ۳۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 30 January 2017
هادی اسعدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: باغداران و کشاورزان اطلاع کاملی از شرایط و مزایای بیمه ندارند و بعضا گمان می کنند که بیمه، باید تمام خسارت های وارده شده به محصول کشاورزی را پرداخت می کند اما این گونه نیست و صندوق بیمه کشاورزی تنها بیمه هزینه تولید است و خسارت های وارد شده به درآمد در این بیمه جبران نمی شود.
وی افزود: در سال زراعی 94-95 سه هزار و 910 هکتار از باغ های استان زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفت و این میزان بسیار ناچیز است.
اسعدی افزود: در سال زراعی گذشته 13 هزار و 148 بیمه گذار بخش کشاورزی بابت حق بیمه محصولات خود 32 میلیارد و 726 میلیون رال به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کردند اما مبلغ غرامتی که برای جبران خسارت ها پرداخت می شود 58 میلیارد و 495 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه نسبت غرامت به میزان حق بیمه 2.5 برابر است و این در هیچ یک از صنعت بیمه این گونه نیست گفت: این نسبت در باغ ها 3.8 است.
اسعدی تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 11 میلیارد و 429 میلیون ریال حق بیمه پرداخت کردند که میزان غرامت قابل پرداخت به این باغداران 43 میلیارد و 790 میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: هنوز مبلغی به عنوان غرامت به کشاورزان بیمه گذار بابت خسارت های سال گذشته پرداخت نشده است.
استان خراسان شمالی افزون بر 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار