به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست مرکز خدمات سرمایهگذاری استان از برنامه
ریزی برای بازاریابی بین المللی صادرات محصول های یزد به برخی کشورها
قدردانی کرد.
وی ادامه داد: بدون شک باور توانایی استان در برقراری
ارتباط با کشورهای دیگر یکی از اقدام های اساسی در تجارت و صادرات تولیدات
این دیار است.
وی تعیین چند کشور هدف همچون غنا ، گرجستان و روسیه را
برای برقراری ارتباط تجاری مطلوب عنوان کرد و افزود : این کار می تواند
مقدمه ای برای ارتباط بین المللی استان و تولید بر اساس نیاز و سفارش هر
کشور باشد.
استاندار یزد تولید سفارشی را اقدامی شایسته دانست و تاکید
کرد: این موضوع که نتیجه همفکری مدیران استان در نشست سرمایه گذاری است
زمینه ساز جهانی شدن تولیدات استان را بدنبال داشته است .
در این جلسه
گزارش هایی پیرامون اعتبارسنجی شرکت های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در
استان در خصوص پذیرش ، جذب و رفع موانع سرمایه گذاری ارائه شد.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گزارشی درباره پهنه بندی مناطق استان برای استقرار صنایع نیز در این نشست ارایه داد .
استاندار یزد در این خصوص گفت: پهنه بندی از اقدامات بسیار شایسته برای کابری های آینده و هدایت مناسب سرمایه گذاران است.
در
ادامه این جلسه محمدرضا قمی زاده رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و
کشاورزی یزد درباره اقدام های صورت گرفته در بخش بازاریابی بین المللی
محصولات تولیدی این استان گزارش داد.
قمی افزود: از ابتدای امسال زمینه
های ایجاد یک شرکت هلدینگ برای فعالیت منسجم شرکت های یزدی فراهم شده که با
سرمایه گذاری 15شرکت در حال شکل گیری و تاسیس است.
وی اضافه کرد: در
حال حاضر مذاکراتی با تجار کشورهای غنا ، گرجستان و روسیه و نیز عمان انجام
شده تا بتوانیم در این کشورها نمایشگاه و انبار برای عرضه محصولاتی همچون
فرش ماشینی، پارچه ، کاشی و سرامیک و لوازم خانگی داسته باشیم.
رئیس
اتاق بازرگانی استان یزد خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نیز شرکت های تولیدی
استان در سه نمایشگاه در کشورهای کنیا، اسپانیا و پاکستان حضور می یابند.