آخرین وضعیت پروازها در فرودگاه‌های سراسر کشور/ تمام فرودگاه‌ها باز و عملیاتی هستند

کد خبر: ۳۴۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 15 December 2016
تابناک / فرودگاه مهرآباد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه شماره ۲ خود آخرین وضعیت پروازها و فرودگاه‌های کشور را تشریح کرد. بر اساس اطلاعیه فوق، امکان نشست و برخاست پروازها برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهراسازی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه ای آخرین وضعیت پروازها و فرودگاه ها را تشریح کرد. در اطلاعیه شماره ۲ این شرکت آمده است: بر اساس اطلاعات واصله از فرودگاههای سراسر ایران، در حال حاضر در مناطق شمالغرب و شمال کشور بارندگی وجود دارد، اما شدت بارش در حدی است که تا این لحظه امکان نشست و برخاست پروازها برقرار است.

همچنین حال حاضر در فرودگاه هایی که در نوار شمالی کشورمان قرار دارند، شاهد بارش برف و باران هستیم. در فرودگاههای اردبیل. رشت، نوشهر و رامسر بارش ادامه دارد، اما این فرودگاهها مانند تمامی فرودگاههای کشور، عملیاتی هستند و نشست و برخاست هواپیماها در آنها برقرار است؛ بجز فرودگاه آبادان که به دلیل گرد و غبار، میزان دید آن زیر حداقل لازماست. بر اساس این گزارش، پرواز کیش ایر با شماره ۷۴۰۵ از تهران به مقصد آبادان در ساعت ۸ صبح به دلیل دید کم فرودگاه مقصد، به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

گفتنی است؛ واحدهای عملیاتی و فنی فرودگاههای سراسر کشور متعاقب اطاعیه های هواشناسی آماده برفروبی و یخ‌زدایی فرودگاه‌های درگیر برف هستند. تمام فرودگاهها نیز باز و عملیاتی هستند.

از مسافران محترم هوایی تقاضا می‌شود تا پیش از عزیمت به سمت فرودگاهها، با شرکتهای هواپیمایی صادر کننده بلیت پرواز، فرودگاه مبدا و سامانه پاسخگویی ۱۹۹ تماس بگیرند و همچنین از طریق شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به نشانی اینترنتی  www.airport.ir، از آخرین اطلاعات پروازها آگاهی یابند و از وضعیت پروازها مطلع شوند.

همچنین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه‌ای دیگر نیز اعلام کرد:

ضمن تشکر از اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که طی هفته گذشته با اطلاع رسانی مناسب، مسافران هوایی را از وضعیت پروازها و فرودگاههای کشور در روزهای پایانی آذرماه مطلع ساختند، به اطلاع می رساند که با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و اطلاعات واصله از فرودگاههای کشور، در مناطق شمال غرب، غرب و بخشهایی از جنوب غرب، سواحل غربی خزر و زاگرس مرکزی، وضعیت جوی ناپایدار است و در بعضی از مناطق شاهد بارندگی هستیم.

لذا از مسافرین  محترم درخواست می شود حتما قبل از حضور در فرودگاههای سراسر کشور، از وضعیت و چگونگی پروازهای مبدا و مقصد از طریق تماس با بخش اطلاع رسانی شرکت های هواپیمایی مربوطه و اطلاعات پرواز فرودگاهها، اطلاعات لازم را دریافت و بر اساس آن برنامه ریزی نمایند.

اطلاعیه شماره ۳

با وجود بارش برف سنگین برف در فرودگاه زنجان، تلاش کارکنان مسئول در این فرودگاه باعث شده است تا ساعت مخابره خبر(۱۱/۴۵) باند پرواز این فرودگاه عملیاتی و آماده نشست و برخاست هواپیماها شود. میزان دید در این فرودگاه در ابتدای صبحگاه ۳۰۰ متر بود که اکنون به ۷۰۰۰ متر افزایش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار