فضای آموزشی استان در ردیفهای آخر کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: خیران برای رفع مشکل تراکم دانش‌آموزی در مدارس استان با این مجموعه تعامل کنند.
کد خبر: ۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 12 May 2015

به گزارش خبرگزاری پانا، "فریدون سید مصطفوی" مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: خیران و مردم نیکوکار استان همواره در کنار این مجموعه بوده و برای رفع مشکلات و کاستی‌های مختلف آموزش و پرورش را یاری رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و خیران مدرسه‌ساز بسیاری از اهداف این مجموعه قابل تحقق است، ادامه داد: تراکم دانش‌آموزی در فضای آموزشی، منجر به قرار ‌گرفتن استان در جایگاه 28 در این شاخص شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچند با جذب اعتبارات و منابع مالی خیرین مدرسه‌ساز در استان توسعه فضاهای فیزیکی به ارزش 35 میلیارد تومان تعهد کرده‌ایم، ادامه داد: چنانچه اقدام اضطراری برای تکمیل همچنین ساخت و ساز فضاهای فیزیکی در استان صورت گیرد، شاخص‌های اختصاصی این مجموعه به ویژه پوشش تحصیلی رشد خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برای مورد توجه قرار گرفتن مشکلات این مجموعه در سفر پیش‌روی هیئت دولت و رئیس جمهور به استان ابراز امیدواری کرد، گفت: با صورت گرفتن مساعدت‌های لازم این مشکلات قابل رفع می‌باشد.

مصطفوی در ادامه مرز و پدیده‌های فرهنگی ناشی از آن را مسائل تاثیرگذار در تحقق اهداف این مجموعه عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین نفوذ رسانه‌ای کشورهای همسایه در این خطه، دو زبانه بودن مناطق، تنوع قومیتی و مذهبی همچنین مشکلات اقتصادی خانوارها می‌طلبد، که در این استان گستره فعالیت اماکن ورزشی و فرهنگی بیش از این باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دانش‌آموزان را سرمایه‌‌های عظیم در هر کشور و آینده‌سازان یک ملت برشمرد، خاطرنشان کرد: بنابراین باید بسترهای لازم جهت رشد فکری و علمی آنها به بهترین شکل و در سطح گسترده فراهم کرد.

مصطفوی با اشاره به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در طول هفته گذشته، بیان کرد: ایشان مسئولان را در این ارتباط خطاب قرار داده، رهنمودهای روشنگرانه و فرمایشات تاثیرگذار زیادی داشته‌اند، که باید چراغ راه خود قرار دهیم.

وی با اظهار به اینکه در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قرار گرفته‌‍‌ایم، اظهار کرد: برای اینکه شعار فوق به منصه ظهور برسد، نهادهای مختلف باید از همه توان خود استفاده حداکثری به عمل آورده و در این راستا از ظرفیت‌‌های نهفته بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بهره‌برداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار