سمینار کشوری بیماری مشمشه اسب در اشکذر

اولین سمینار کشوری بیماری مشمشه اسب در دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،این سمینار یکروزه با هدف مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان، در خصوص بیماری مشمشه در اسب با حضور دانشجویان، دامپزشکان و جمعی از مدیران باشگاه های سوار کاری یزد و با همکاری اداره کل دامپزشکی استان یزد، موسسه واکسن و سرم سازی رازی، انجمن میکروب شناسی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این سمینار گفت: استان یزد و شهرستان اشکذر از قطب های اصلی پرورش اسب در کشور است و تا کنون برنامه های متعددی برای ارتقاء دانش پرورش اسب در این استان برگزار شده است .
دکترعلی اکبر حداد زاده یادآور شد: در سال های گذشته کمیته اسب در استانداری فعال بوده و تمامی فعالیت های این بخش زیر نظر این کمیته هماهنگ می شده است و لازم است که این کمیته دوباره فعال شود.
در ادامه این سمینار حسام الدین اکبریان استادیار اپیدمیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص بهداشت و مدیریت مشمشه در ایران، منطقه و جهان توضیحاتی ارائه کرد.
همچنین محمد زینلی از مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در خصوص بیماری مشمشه و شیوع آن در جمعیت انسان، موارد و علائم آن مطالبی بیان کرد.
در این همایش نادر مصوری، کیوان تدین و روح الله کشاورز از محققان موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از بخش تحقیق و تهیه توبرکولین و مالئین موارد آزمایشگاهی و تست های معتبر علمی مشمشه در ایران و مقایسه آن با تست های معتبر در سطح جهان توضیحاتی ارائه و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار