آئين‎نامه‎هاي گزينش در حال بازنگری است

آئين‎نامه‎هاي گزينش در دبیرخانه در حال بازنگری است.
کد خبر: ۲۸۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 01 September 2016
دبیر هیئت عالی گزینش کشور گفت: آئين‎نامه‎هاي گزينش در دبیرخانه در حال بازنگری است.

به گزارش ایسنا،اسدالله وطنی در نشست مشترک مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان همدان، با بیان اینکه در گزینش مسائل مختلفی در مورد اصل و لزوم گزینش مطرح است، اظهار کرد: مطالعات تطبیقی نشان می‌دهد گزینش در همه جا وجود دارد البته ممکن است اختلافاتی در این امر وجود داشته باشد که بعد از گذشت سال‌ها اين موضوع نيز نیاز به بازنگری دارد.

وی تصریح کرد: آئين‎نامه‎هاي گزينش در دبیرخانه در حال بازنگری است به طوریکه برخی مسائل همچون قانون نیاز به تغییر ندارد اما برخی دستورالعمل‌ها نیاز به بازنگری دارد.

وطنی با بیان اینکه پیشرفت‌ مسائل علمی، الکترونیکی و فنی نشان می‌دهد باید روش‌ها را با کمک مدیران و مسئولان به‎روز کنیم، عنوان کرد: روش‌های مختلف را بررسی کرده‌ و امیدواریم این اطلاعات به نحو شایسته تنظیم، ارائه و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه روش‌ها و برخی مسائل مربوط به معیارهای گزینش باید با تغییر زمان مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برخی خواستار تبدیل پرونده‌ها به پرونده‌های الکترونیکی هستند که باید در این مورد توجه کرد که در نخستین مرحله ورود مدارک یک پرونده، ممکن است امکان دسترسی نباشد.

دبیر هیئت عالی گزینش کشور با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از امکانات فضای سایبری نیاز به توجه دارد، اعلام کرد: گاهی در زندگی گزینشی پرونده افراد مطالبی وجود دارد که اگر از پرونده خارج شود مشکل‎آفرین خواهد بود بنابراین باید به آن توجه داشت.

وطنی با بیان اینکه انتظار داریم موارد و اطلاعات مورد نیاز در گزینش از راه‎هاي مختلف انتقال یابد تا از نظرات بهره‌مند شویم، ادامه داد: سعی داریم نیروهای خوب در دستگاه‌های اجرایی توسط گزینش‌گران جذب کنیم به طوریکه در گزینش به معیارها، روش‌ها و استفاده از نظرات گزینش‌گران نیاز داریم.

وی یادآور شد: معیارها و ضوابط گزینش در هر دوره‌ای متفاوت است به طوریکه مدیران بسیار خوب می‌توانند در مورد تشکیلات کمک‎رسان باشند و اگر راهی برای ارتقاء جایگاه گزینش وجود دارد ما را راهنمایی کنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود روش‌های مختلف گزینش در دنیا گفت: امام خمینی(ره) در سال 61 پیامی خطاب به همه مسئولان و از جمله گزینش‌گران کشور داشتند که در ابتدای کتاب‌ها و جزوات به صورت قانون و آئین‌نامه‌ به چاپ رسیده است.

وطنی عنوان کرد: پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی بسیار جالب بود به طوریکه اگر به زمینه‌های ارسال این پیام توجه کنیم متوجه می‌شویم نکات قابل توجهی برای گزینش‌گران در همه زمان‌ها ارائه شده است.

وطنی پیام رهبر کبیر انقلاب چراغ راه گزینش محسوب می‌شود، اظهار کرد: اصل گزینش روشن و مشخص است و راه‌های گزینش و مراحل آن بسته به وضعیت جامعه و اوضاع هر کشور تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي عده‌ای از افراد نفوذی قصد ورود به اركان نظام را داشتند و برخي از روی تندی و دلسوزی می‎خواستند کار انجام دهند كه مشكل‌آفرين مي‌شد و یا وجود برخی گروهک‌ها، دست به دست هم داد و موضوع گزینش را موجب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار