تردیددراعطای مجوز کمپ ترک اعتیاد به معتادان بهبود یافته

فرماندار اسدآباد با انتقاد از اعطای مجوز کمپ های ترک اعتیاد به معتادان بهبود یافته گفت: این کار غیر قانونی است و طبق دستورالعملهای موجود این مجوز باید به پزشکان با سابقه در امر اعتیاد داده شود که بهزیستی باید در این خصوص تجدید نظر کند.
کد خبر: ۲۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 26 April 2015

به اعتقاد فرماندار اسدآباد؛ اعطای مجوز کمپ های ترک اعتیاد به معتادان بهبود یافته کار غیر قانونی است.

به گزارش ایرنا ؛ مسعود بکائی در شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد اظهار کرد: شاید حضورافراد بهبود یافته پاره وقت برای الگوگیری و ایجاد انگیزه در معتادان مفید باشد اما واگذاری مسولیت مراکز ترک اعتیاد به این اشخاص چندان مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون شیوه درمان در این مراکز سلیقه ای و غیر علمی است که نیازمند توجه و نظارت شبکه بهداشت و درمان است.

بکائی با اشاره به اینکه کمپ های ترک اعتیاد در اسدآباد غیر استاندارد هستند افزود: بهسازی، زیباسازی محیط، فراهم آوردن تجهیزات و امکانات درمانی، بهداشتی و ورزشی در این اماکن ضروری است.

رییس مواد مخدر شهرستان اسدآباد نیز در ادامه از دستگیری 300 معتاد متجاهر در سال 93 اشاره کرد و افزود: از این تعداد 200 نفر به کمپ های سطح شهرستان و 100 نفر هم به کمپ تجرک استان منتقل شده اند.

علی حاتمی خاطرنشان کرد: در بررسی های بعمل آمده از معتادان، بیکاری مهمترین عامل گرایش این افراد به سمت مواد مخدر اعلام شده است حتی در بین معتادان فارغ التحصیلان دانشگاه وجود دارند که به دلیل پیدا نکردن شغل مناسب به قاچاق مواد مخدر روی آورده اند.

چهار کمپ ترک اعتیاد و هفت مرکز متادون درمانی در شهر و روستاهای اسدآباد به کار درمان معتادان فعالیت دارند.

شهرستان اسدآباد با 107 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار