افزایش دستگیری باندهای موادمخدر در ملایر

طی 4 ماهه ابتدای امسال عملکرد نیروی انتظامی ملایر در تمامی زمینه‌ها مطلوب بوده و در حوزه دستگیری باندهای موادمخدر در ملایر 71 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 01 August 2016
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اجرای 66 طرح موضوعی با همکاری نیروی انتظامی ملایر و استان گفت: طی 4 ماهه ابتدای امسال عملکرد نیروی انتظامی ملایر در تمامی زمینه‌ها مطلوب بوده و در حوزه دستگیری باندهای موادمخدر در ملایر 71 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ايسنا، ‌سرهنگ فرامرز به‌گذر دوشنبه 11 مردادماه در جمع خبرنگاران ملایری، افزود: موادمخدر جزء جرائم سازمان‌یافته بوده و بخشی از پازل جنگ نرم دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی عملکرد نیروی انتطامی ملایر را طی 4 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه با سال قبل مقایسه کرد و از افزایش 231 درصدی کشف تریاک، افزایش 142 درصدی کشف هروئین و افزایش 640 درصدی کشف سایر موادمخدر در ملایر خبرداد.

به‌گذر به افزایش 12 درصدی دستگیری قاچاقچیان و خُرده‌فروشان موادمخدر و افزایش 23 درصدی کل عملیات‌های صورت گرفته در این راستا اشاره و اظهارکرد: در طرح‌های موضوعی اجرا شده 14  دستگاه خودرو و 179 کیلو مواد پیش ساخته کشف و ضبط شده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه طرح‌های اجرا شده شامل طرح‌های نقطه‌ای، منطقه‌ای و عملیات‌های مشترک، نسبت به 4 ماهه ابتدای سال قبل  339 در صد افزایش داشته که بخشی از این طرح‌ها با مشارکت و مساعدت ستاد فرماندهی استان صورت پذیرفته است.

به‌گذر یادآورشد: در حوزه تصادفات دورن‌شهری نیز راهوار ملایر 33 درصد کاهش تصادفات را گزارش داده که نشانه عملکرد مطلوب و این واحد است.

عوامل متعددی در تولید امینت سهیم هستند

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه عوامل متعددی در تولید امنیت سهیم هستند، تصریح کرد: در تولید امنیت سهم همه دستگاه‌های اجرایی و مردم مشخص است و همه موظف‌اند به وظایف خود به خوبی عمل کنند و مردم نیز باید توصیه‌های پلیسی و انتظامی را جدی بگیرند.

به‌گذر با اشاره به اینکه معتقدیم نیروی انتظامی ملایر در ایجاد امنیت عملکری قابل دفاع و خوب دارد، ادامه دارد: با توجه به جمعیت بیش از 300 هزار نفری شهرستان ملایر این شهرستان یک ششم جمعیت استان را داراست.

وی افزود: با این حال طبق آخرین آمار دریافت شده میزان وقوع جرائم در شهرستان ملایر 4.5 درصد استان و میزان وقوع انواع سرقت در آن 6.7 درصد کل استان بوده و این درحالیست که اگر تناسب جمعیت را با تناسب جرم درنظر بگیریم باید میزان وقوع جرام در ملایر حداقل 15 درصد از کل جرائم استان باشد و این نشان‌دهنده زحمات ناجا در ملایر است.

به‌گذر تصریح کرد: در حوزه فوریت‌های پلیسی، در 4 ماهه ابتدای امسال 41 درصد تماس‌های مردم با 110 در ملایر افزایش داشته که نشان‌دهنده اعتماد عمومی به پلیس است همچنین در حوزه جرائمی مثل سرقت از منزل 32 درصد کاهش، در زمینه سرقت اتومبیل 34 درصد کاهش در زمینه سرقت موتورسیکلت 42 درصد کاهش و در زمینه سرقت از اماکن عمومی 33 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در زمینه وقوع انواع سرقت‌ها در سطح شهرستان ملایر 26 درصد کاهش داشته‌ایم، گفت: این امر نمونه بارز اقدام و عمل نیروی انتظامی در مبارزه با جرائم است.

تمام قتل‌های رخ داده طی امسال در ملایر کشف شده است

این مقام انتظامی افزود: تمام قتل‌های رخ داده طی امسال در ملایر کشف شده است و حتی یک فقره قتل مربوط به سال‌های قبل بود که کشف و قاتل شناسایی و تحویل مراجع قضائی شد.

به‌گذر در رابطه با قتل طلافروش ملایر در روستاهای اطراف ملایر، گفت: این قتل در 3 مردادماه در فاصله 13 کیلومتری ملایر رخ داده و کلیه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شهرستان و استان و اداره جنایی مرکز آگاهی استان همدان نیز به صورت تمام وقت مشغول بررسی شواهد و سرنخ‌های موجود هستند.

وی با بیان اینکه در این قتل مقداری طلا نیز سرقت شده است، گفت: سارق یا سارقان با در دست داشتن کلید مغازه وارد طلافروشی شده‌اند.

به‌گذر نسبت به همه کسانی که در فضای مجازی در رابطه با این قتل به نشر اکاذیب دست زدند و کارنامه نیروی انتظامی ملایر را به زیر سوال بردند، هشدار داد و تصریح کرد: پلیس فتا برابر مقررات با این افراد برخود قانونی خواهد داشت.

وی افزود: مطالبه نیروی انتظامی ملایر از مسئولان شهرستان افزایش دوربین‌های پایش تصویری است که باید در نقاط مختلف شهر برای کنترل امنیت نصب شود و به طور قطع انجام این کار در افزایش سرعت عمل در دستگیری مجرمان نقش مهمی ایفا می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار