اجرا ی طرح آمارگیری اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ۵۳۷ معتاد متجاهر، بی‌خانمان و ولگرد در مرکز ماده ۱۶ همدان پذیرش و در حال گذراندن دوران درمان خود هستند.
کد خبر: ۲۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 21 April 2015
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: طرح آمارگیری اعتیاد و بررسی وضعیت استان در این زمینه امسال اجرا میشود اما میتوان گفت که آمار اعتیاد در استان همدان ۲.۴ درصد جمعیت را شامل میشود.

به گزارش تسنیم؛ عبدالحسین مرادی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و ترویج فرهنگ پیشگیری از گرفتار شدن در دام اعتیاد همایشها و دورههای آموزشی متعددی برای جامعه هدف پیشبینی شده است.

وی افزود: برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر، شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده و برگزاری همایش‌های پیاده‌روی با شعار مبارزه با اعتیاد از جمله برنامههای محوری بوده است که در سال گذشته برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در حوزه مراکز ترک اعتیاد میان مدت اقامتی تصریح کرد: برخورد با کمپ‌های بدون مجوز و استاندارد سازی و نظارت بر عملکرد کمپهای دارای مجوز مورد توجه است و همچنین با عطاری‌های عرضه‌کننده مواد دارویی اعتیادآور نیز برخورد می‌شود.

وی گفت: امسال سند جامع درمان و حمایت اجتماعی تصویب شده است و در این سند دسترسی آسان به مراکز درمان و سوء مصرف مواد مخدر براساس توزیع جغرافیایی مورد توجه است.

مرادی ابراز کرد: براساس ارزیابی انجام گرفته در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، استان همدان از نظر محتوای برنامهها در حوزه مبارزه، پیشگیری، درمان و مشارکت‌های مردمی رتبه هشتم کشور را کسب کرده است که نسبت به سال ۹۲، ۱۴رتبه افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۳۷ معتاد متجاهر، بی‌خانمان و ولگرد در مرکز ماده ۱۶ همدان پذیرش و در حال گذراندن دوران درمان خود هستند، عنوان کرد: براساس دستورالعمل موجود به منظور اعمال مراقبت‌های بعد از خروج بیماران تا ظرف ۶ ماه بعد از ترخیص متادون رایگان دریافت میکنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه از محل فروش اموال و برگزاری مزایده در دو نوبت حاصل شده است، گفت: سال گذشته ۳۵۰ میلوین تومان به حوزه درمان و ۲۸۰ میلیون تومان به حوزه فرهنگی و پیشگیری استان همدان اعتبار اختصاص یافت.

پذیرش ۱۷۷۰۰ نفر در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی همدان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان نیز اظهار داشت:  ۴۱ کمپ یا مرکز میان مدت اقامتی در سطح استان همدان فعال هستند که سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر را پذیرش کردند که میزان ماندگاری این بیماران برای گذراندن طول درمان ۸۰ درصد است.

ابوالفضل بابالحوائجی افزود: ۳۵۶ نفر نیز توسط مرکز مددکاری ماده ۱۶ به بهزیستی معرفی شدند که این افراد نیز ۶۰ درصد ماندگاری در درمان دارند و مابقی دوباره در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته به ۱۲۴ نفر از افراد بهبودیافته از اعتیاد که به مدت پنج سال پاکی داشتند وام اشتغال‌زایی اعطا شده است و همچنین برای ۳۰۰ نفر نیز پرونده دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان بیان کرد: مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در استان همدان وجود ندارد و امسال استانداردسازی این مراکز مورد توجه است و از طرفی نبود پزشک و روانشناس از مشکلات مراکز ترک اعتیاد است.

وی عنوان کرد: طرح آمارگیری اعتیاد و بررسی وضعیت استان در این زمینه امسال اجرا میشود اما میتوان گفت که آمار اعتیاد در استان همدان ۲.۴ درصد جمعیت را شامل میشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار