فوت۹۰ بیمار نیازمند پیوندعضو در همدان

پارسال ۱۰۸ عضو حیاتی بیماران مرگ مغزی استان همدان دفن شده و در مقابل ۹۰ بیمار نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۲۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 29 June 2016
قائم مقام مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: پارسال ۱۰۸ عضو حیاتی بیماران مرگ مغزی استان همدان دفن شده و در مقابل ۹۰ بیمار نیازمند پیوند عضو جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مهر، امید قبادی ظهر چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه سالانه چندین بیمار نیازمند اهدای عضو جان خود را از دست می‌دهند، گفت: هر سه ساعت یک ایرانی بر اثر نیاز به ارگان‌های حیاتی فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه در مرگ مغزی به محض ورود ضربه به سر، مغز شروع به تورم می‌کند اما از آنجایی‌که مغز در جمجمه قرار دارد نمی‌تواند به اندازه کافی ورم کند، گفت: در مدت ۸ دقیقه ترکیدن سلول‌های مغز شروع می شود و از شکاف‌هایی مانند بینی و گوش بیرون می‌زند.

قبادی با بیان اینکه تایید مرگ مغزی بیمار با انجام تست پزشکی صورت می گیرد، ادامه داد: پس از مرگ مغزی تنها تا چند روز قلب بیمار به کمک مراقبت‌های ارگانیک بیمارستان می‌تپد و ارگان‌های حیاتی وی زنده است.

قائم مقام مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان آمار اهدای عضو در سال ۸۴ را ۱۲۰ اهدا و آمار کسب رضایت از والدین بیمار مرگ مغزی شده را ۵ درصد ذکر کرد و گفت: در سال گذشته آمار کسب رضایت به ۷۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا به جای خاک سپاری اندام‌های حیاتی و مهم بدن، آنها در اختیار چشم‌انتظاران پیوند اعضا قرار گیرند، گفت: اهدای عضو بر مبنای سه پایه علم، فرهنگ و ساختار است که از نظر ساختاری و علمی مشکلی وجود ندارد اما فرهنگ سازی همچنان لازم است.

قبادی نقطه ضعف اصلی جامعه در زمینه پیوند اعضای افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند را فرهنگ‌سازی دانست و با بیان اینکه تصمیم برای رضایت اهدای اعضا، حساس و دردناک است، گفت: مرگ مغزی به معنای حیات نباتی است و احتمالی برای بازگشت بیمار وجود ندارد.

قائم مقام مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه انجام این پیوند جان بیمار چشم‌انتظار را نجات می دهد، گفت: سال گذشته در همدان ۱۰۸ عضو حیاتی بیماران مرگ مغزی دفن شده و در مقابل ۹۰ بیمار نیازمند پیوند عضو فوت شده‌اند.

قبادی با بیان اینکه همدان به عنوان قطب پیوند اعضا در غرب کشور شناخته شده است، گفت:فرهنگ‌سازی اهدای عضو تنها به یک نهاد مربوط نمی‌شود و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این امر سهیم شوند.

FacebookTwitterGoogle+ارسال به

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار