اورژانس همدان چهاردقیقه ازاستانداردجلوتراست

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت:اورژانس همدان چهاردقیقه زودتر از زمان استاندارد کشوری بر بالین بیماران درون شهری حاضر می شود.
کد خبر: ۲۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 19 April 2015
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت:اورژانس همدان چهاردقیقه زودتر از زمان استاندارد کشوری بر بالین بیماران درون شهری حاضر می شود.

به گزارش ایرنا ؛ حبیب معصومی افزود: میانگین مدت زمان رسیدن اورژانس استان همدان بر بالین بیماران در سوانح داخل شهر، شش دقیقه است در حالیکه زمان استاندارد برای حضور در حوادث شهری برای فوریت های پزشکی 10 دقیقه عنوان شده است.

وی در مورد مدت زمان لازم برای امداد رسانی به سوانح جاده ای در همدان نیز گفت: مدت زمان استاندارد حضور اورژانس در سوانح جاده ای در کشور 15 دقیقه است در حالیکه اورژانس همدان به طور میانگین در هشت دقیقه در این سوانح بر بالین مصدومان حضور پیدا می کند.

وی اظهار داشت:مقایسه مدت زمان حضور نیروهای فوریت های پزشکی همدان با استاندارد های مربوطه و متوسط کشوری وضعیت مطلوب خدمات اورژانس 115 این استان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه میزان ماموریت های این مرکز در سال 93 نسبت به سال قبل از آن2.5 درصد افزایش داشته است اظهار داشت:در سال گذشته این مرکز 27 هزار و 505 ماموریت را به انجام رسانده است که 21 هزارو 227 مورد از این ماموریت ها شهری، پنج هزارو 318 مورد ماموریت های جاده ای و مابقی ماموریت های ویژه بوده است.

وی ادامه داد:در 6 هزار و 821 مورد از این ماموریت ها به 9 هزار و 89 مصدوم سوانح رانندگی امداد رسانی شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: 25 درصد ماموریت های اورژانس همدان در سال گذشته مربوط به حوادث ترافیکی بوده و 250مورد از این ماموریت ها جزو حوادث ویژه کشوری بوده است.

وی اضافه کرد:در سال گذشته تعداد پایگاه های اورژانس همدان از 41 مورد به 44 باب و تعداد خودروهای یگان های عملیاتی نیز از 60 دستگاه به 67 دستگاه افزایش یافت.

معصومی ادامه داد:در سال 93 فوریت های پزشکی همدان مجوز اورژانس هوایی را اخذ و 17 ماموریت ویژه را نیز در این راستا پوشش داده است.

اورژانس 115 استان همدان دارای 350 نیروی عملیاتی و ستادی و 67 خودرو عملیاتی سبک و سنگین شامل آمبولانس های بنز ، اتوبوس آمبولانس ، اتوبوس اتاق عمل سیار و اورژانس هوایی و همچنین تجهیزات پیش بیمارستانی شامل دیسی شوک و تهویه مصنوعی و سایر اقلام امدادی عملیاتی است.

 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار