كيفيت و اتقان آراء صادره در شوراهای حل اختلاف یزد مطلوب است

کد خبر: ۲۴۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 15 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد»معاون قضايي رئيس كل دادگستری در امور شوراهاي حل اختلاف استان یزد گفت: استان یزد در خصوص ميانگين ارجاع به شعبات شورا و همچنين كيفيت و اتقان آراء صادره از سوی شورا های حل اختلاف، در رتبه‌های سوم و چهارم کشوری قرار دارد .

 "محمدرضا حداد" با اشاره به فعاليت 88 شعبه شهري و روستايي شوراي حل اختلاف در سال گذشته، افزود: در برخی زمینه‌ها از جمله آمار پرونده‌های صلحی، وضعیت پرونده‌های جریانی و اجرای احکام، ضعف‌هایی مشهود است که باید با همت و تلاش و مساعدت قضات و کارکنان شورا، ضعف‌ها کاملاً برطرف و پیشرفت رو به جلو داشته باشیم.

وی سه اولویت و برنامه اصلی اداره شوراهای حل اختلاف استان را در سال جدید کاری، کاهش پرونده‌های جریانی شعبات و اجرای احکام، افزایش کیفیت عملکرد شوراها در زمینه صلح و سازش و تقویت  و افزایش شعب شوراهای زندان برشمرد.

حداد بیان كرد: تحقق برنامه‌های تدوین شده و اولویت‌های در نظر گرفته شده نیازمند جدیت در کار، برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و تلاش مضاعف همکاران است.

این مقام قضایی به اجرایی شدن قانون جدید شوراها اشاره و اظهار كرد: با اجرایی شدن قانون جدید شوراها و تکمیل چارت جدید، مشکلات پرسنلی واحدهای ستادی تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و این امر زمینه‌ساز حرکت پر شتاب در جهت تحقق اهداف این نهاد مقدس در نظام جمهموری اسلامی ایران خواهد بود.

وی بر کنترل و پالایش دادخواست‌ها قبل از ارجاع تأکید کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک با ساماندهی واحد ارجاع، کنترل و پالایش دادخواست‌ها انجام خواهد شد و در امر ارجاع به اصل تعادل در ارجاع نیز توجه ویژه خواهد شد.

معاون قضايي رئيس كل دادگستری در امور شوراهاي حل اختلاف، تصریح کرد: بايد سازوكارهایی براي جلوگيری از ورود انبوه پرونده‌‌ها به محاكم پيش‌بيني شود و امور قضایی ساده‌تر كه قابلیت حل و فصل با ريش سفيدی و كدخدامنشی دارد، در این مرحله حل و فصل گشته و از ورود انبوه پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شود که این مهم را می‌توان با استفاده مطلوب از ظرفیت مواد 8 و 11 قانون شوراهای حل اختلاف تحصیل كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار