ظرفیت نگهداری پلاسمای خون بالا می‌رود

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از اهدای 40 هزار و 225 واحد خون طی سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 05 April 2016

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از اهدای 40 هزار و 225 واحد خون طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا،"افشین محمدی" با اشاره به اینکه مجموع مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در سال گذشته 50 هزار و 423 نفر بوده است، افزود: از بین مراجعه‌کنندگان 40 هزار و 225 واحد خون‌گیری انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه 49.8 درصد از این جمعیت، اهداکنندگان مستمر هستند، ادامه داد: شمار اهداکنندگان مستمر طی سال گذشته به 20 هزار و 29 نفر رسید.

محمدی اضافه کرد: همچنین آمار اهداکنندکان خانم بسیار پایین‌تر از آقایان است به طوریکه از بین جمعیت اهداکنندگان 5 درصد را خانم‌ها و 95 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

مشکل کمبود پلاکت در همدان جدی نبود

وی به کمبود پلاکت در ایام نوروز در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمر نگهداری پلاکت‌ها کوتاه است و در ایام نوروز نیز شمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون بسیار پایین می‌آید بنابراین در کل کشور با مشکل کمبود پلاکت مواجه بودیم که خوشبختانه در استان همدان این مشکل جدی نبود.

وی از افزایش فضای سردخانه برای نگهداری پلاسمای خون بیشتر در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: درصدد افزایش ظرفیت دو برابری فضای سردخانه برای نگهداری پلاسمای بیشتر و افزایش ارسال این فرآورده به استان‌های دیگر هستیم به گونه‌ای که با گسترش فضای سردخانه، نگهداری پلاسما از 20 هزار واحد به 40 هزار واحد خون ارتقاء پیدا خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار