قاتل نامرئی 6 همدانی را شکار کرد

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در 11 ماه امسال 6 نفر در استان همدان بر اثر مسمومیت و خفگی ناشی از گاز مونوکسیدکربن جان باختند.
کد خبر: ۱۹۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 09 March 2016

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در 11 ماه امسال 6 نفر در استان همدان بر اثر مسمومیت و خفگی ناشی از گاز مونوکسیدکربن جان باختند.

به گزارش ایسنا،دکتر "علی‌احسان صالح"با بیان اینکه ۲ نفر از جان‌باختگان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن زن و 4 نفر مرد بودند، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود در مدت مشابه سال گذشته 21 شهروند شامل 19 مرد و 2 زن در استان همدان به علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: براساس بررسی‌ها بی‌توجهی به نکات هشداردهنده هنگام نصب وسایل گرمایشی مهم‌ترین علت مسمومیت ناشی از گاز 2CO در این استان بوده است.

صالح بیان کرد: سردرد همراه بااحساس سنگینی، حالت گیجی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه از مهم‌ترین علائم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونواکسیدکربن است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان هشدار داد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۳ نفر و سال ۹۲، ۲۵ نفر براثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن در استان همدان جان خود را از دست دادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار