سیر صعودی گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری همدان گفت: شمار ورود گردشگران به همدان طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.
کد خبر: ۱۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 06 March 2016

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری همدان گفت: شمار ورود گردشگران به همدان طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ خاکسار اظهار داشت: طبق آمار در سال ۹۱ تعداد ورود گردشگران به همدان ۸۳۴ هزار نفر و در نوروز ۹۲، ۳۵۱ هزار نفر بوده است.

وی افزود: این آمار طی روندی صعودی در نوروز سال ۹۳، به یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر و در سال ۹۴ به دو میلیون و ۲۹۸ هزار نفر رسیده است.

خاکسار با اشاره به این‌که در تعداد مسافران خارجی نیز افزایش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در نوروز ۹۳، ۱۴۷ گردشگر خارجی وارد استان شد که این تعداد در سال ۹۴، به ۴۰۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: در بخش نظارت تلفیقی و اختصاصی از مراکز اقامتی و پذیرایی درون‌راهی و بین‌شهری رتبه دوم کشور را کسب کرده‌ایم.

معاون گردشگری استان همدان در خصوص آثار و جاذبه‌های گردشگری ثبت‌شده در استان ، یادآور شد: از مجموع ۲۸۲ بنا، ۲۵۰ بنای ثبت‌شده در استان وجود دارد هم‌چنین جاذبه‌های گردشگری استان به سه بخش تاریخی، طبیعی و معنوی تقسیم شده است.

خاکسار تصریح کرد: در شهرستان همدان ۱۲ حمام تاریخی، ۱۵ کاروانسرا، یک پل، ۲۹ خانه، ۳۲ مسجد، ۱۲ مقبره، دو کلیسا، ۱۶ کتیبه، نقوش و مجسمه، یک دره طبیعی، یک بازار تاریخی و صدها اثر تاریخی، توریستی، تفریحی وجود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار