آمار واژگونی خودرو در همدان از میانگین کشوری بالاتر است

در سال گذشته تعداد ۱۳۲ مورد خودرو در استان همدان واژگون شد که این میزان امسال به ۱۹۲مورد رسید که این میزان واژگونی خودرو در سال ۹۳ در استان همدان معادل ۴۲ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ 16 March 2015

با توجه به بررسی های انجام شده میزان واژگونی خودرو در استان همدان از نرم متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش تابناک همدان؛ هر ساله آمار واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی برون شهری در حال افزایش است به طوری که 42 درصد تصادفات فوتی و جرحی ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

با توجه به اینکه استان همدان کریدور ارتباطی استان‌های غربی به مرکز کشور بوده و بیشترین میزان تردد از محورهای این استان انجام می‌گیرد بر این اساس باید نقاط پر حادثه رانندگی شناسایی و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

براساس نظر کارشناسان هیچ ابزاری برای کنترل رانندگی وسایل شخصی در دست نیست و رانندگان خودروهای سواری به سبب خوابآلودگی و رانندگی مداوم دچار خستگی و در نهایت واژگونی و تصادف میشوند و در حالی که ناوگان مسافربری همواره توسط پلیس راه مورد کنترل قرار میگیرند.

گفتنی است با توجه به اینکه بیشترین عوامل تصادفات و واژگونی خودرو ها نیروی انسانی است فرهنگ سازی در این زمینه از سوی پلیس و سازمان حمل و نقل می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد .

 سال گذشته بیشترین واژگونی خودروها در نقاط پرحادثه محورها رخ داده است که بر این اساس لازم است نیروهای امدادی در ایام نوروز در پارکینگهای نقاط پرحادثه استقرار یابند تا رانندگان خودروهای سواری استراحت کوتاه مدتی را انجام دهند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار