آخر هفته‌ای گرم در انتظار کرمانشاه

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، دمای هوای نواحی گرمسیر استان در روزهای پایانی هفته به حدود ۴۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ 06 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی محمد زورآوند از تداوم حاکمیت سامانه گرم جنب حاره در جو منطقه یاد کرد و گفت: این امر باعث می‌شود روند افزایشی دمای هوا تا روز جمعه (۱۹ مرداد) ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اوج روزهای گرم این هفته را پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ مرداد) شاهد خواهیم بود، افزود: طی این روزها دمای نواحی معتدل از جمله شهر کرمانشاه به حدود ۴۳ درجه سانتی‌گراد و دمای نواحی گرمسیر به حدود ۴۸ درجه سانتی‌گراد نزدیک خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای هوا تا اوایل هفته آینده نیز کاهش محسوسی نخواهد داشت، تاکید کرد: تا روز یکشنبه (۲۱ مرداد) حداکثر دمای هوا در مناطق معتدل  استان از جمله شهر کرمانشاه بین ۴۰ تا ۴۳ درجه و در نواحی گرمسیر بین ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

زورآوند در پاسخ به اینکه آیا با گذر از این هفته گرم می‌توان امیدوار بود که پیک گرمای مرداد را پشت سر گذاشته باشیم، عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های بلندمدت که البته دقت آن تا حدودی پایین است، این احتمال وجود دارد که پیک‌های گرما عمدتا به سمت نیمه دوم تابستان سوق پیدا کند و از همین رو ممکن است باز هم پیک‌ گرما را پیش رو داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار