رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

مهم‌ترین وظیفه دستگاه قضا اجرای دقیق سند تحول قضایی است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اجرای دقیق سند تحول قضایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱ 08 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، یوسف جلیلیان به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب و حسین خیری به عنوان دادستان جدید این شهرستان منصوب شدند و از زحمات نظری رئیس پیشین دادگستری و ملایری دادستان پیشین این شهرستان تقدیر شد.
 
شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ابتدا ضمن گرامیداشت ماه ربیع الاول و اشاره به گستردگی و سختی کار قضایی اظهار کرد: کار در دستگاه قضایی با توجه به حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری و استرس و اضطرابی که دارد یکی از سخت ترین کارهاست.
 
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر برنامه محور بودن کارها، بر اجرای دقیق سند تحول قضایی به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی تأکید کرد و افزود: اجرای دقیق سند تحول قضایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به توصیه ها و تأکیدات مهم رئیس محترم قوه قضاییه در دیدار اخیر ایشان تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف کارکنان دستگاه قضایی تکریم و احترام به ارباب رجوع و هنر شنیدن حرف آنان است. چرا که همواره با مردمی نگران، آسیب دیده و آزرده خاطر مواجهیم و این وظیفه ما را در احترام، تکریم و تسکین آنان دوچندان می کند.
 
کرمی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضایی، کاهش ورودی پرونده ها را یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۶۱۰ هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد که آمار بالایی است و این مورد می تواند در افزایش اطاله دادرسی مؤثر باشد.
 
عالی ترین مقام قضایی استان افزود: اطاله دادرسی از مواردی است که موجب گله مندی مردم است، ولی دستگاه قضایی هم با توجه به نیروی انسانی محدودی که دارد تلاش می کند میانگین رسیدگی به پرونده ها را کاهش دهد.
 
وی در ادامه مکانیزه کردن فرایند دادرسی از جمله دادگاههای برخط، ابلاغ الکترونیک، انتخاب سیستمی کارشناس و… را از مزایای سند تحول قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: اطاله دادرسی، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن از مهمترین موضوعات سند تحول قضایی است که کنترل و کاهش آنها رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.
 
کرمی ضمن تقدیر از خدمات نظری، به جلیلیان رئیس جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب توصیه کرد حرکت در چارچوب شاخص‌های سند تحول قضایی، تکریم ارباب رجوع و برخورد قاطع با مجرمین را سرلوحه کار خود قرار دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار