شناسایی ۲۸ معضل اولویت‌دار با اجرای طرح «دیوان‌یار» در کرمانشاه

دبیر طرح دیوان‌یار در کرمانشاه، از شناسایی ۲۸ معضل اولویت‌دار در این استان خبر داد و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی و دهکده المپیک؛ دو معضل اولویت‌دار شناسایی شده در شهرستان کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳ 03 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، امیرمحمد مرادی، دبیر طرح دیوان‌یار کرمانشاه در رابطه با اجرای طرح ناظران مردمی دیوا محاسبات (دیوان‌یار)، اظهارکرد: مجموعه دیوان‌یار طی آذرماه سال گذشته به دستور مستقیم سید احمدرضا دستغیب ریاست دیوان محاسبات کشور به اجرا درآمده است.
 
وی در بیان وظیفه مجموعه دیوان‌یار به مکمل بودن و کمک‌کننده برای دستگاه نظارتی محاسبات اشاره کرد و از دو وظیفه مهم آن سخن گفت و افزود: مجموعه دیوان یار ۲ وظیفه مهم دارد؛ اولین وظیفه دیوان‌یار رسیدگی به مسائل عمومی دیوان‌محاسبات است که به بررسی بودجه، تفریغ بودجه، انحراف‌ بودجه، جلوگیری از تضییع بیت‌المال می‌پردازد. 
 
طرح دیوان‌یار در کرمانشاه وظیفه دوم این مجموعه را در بررسی و پیگیری نظام مسائل استان به تفکیک شهرستان و حتی روستاهها، پیگیری پروژه‌های نیمه کاره و کمک به محرومیت‌زدایی در استان‌ها توضیح داد.

۹۴ ناظر مردمی دیوان محاسبات در کرمانشاه

وی در رابطه با خصوصیات ناظران مردمی در طرح دیوان‌یار دیوان محاسبات، گفت: مجموعه متشکل از جوانان دغدغه‌مند و انقلابی و در راستای منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با مطالبه مردم و جوانان است.
 
مرادی تصریح کرد: ۹۴ نفر در مجموعه دیوان‌یار دیوان محاسبات استان کرمانشاه بر اساس پارامترهای ابلاغی از دیوان محاسبات کل کشور به این مجموعه پیوسته و به صورت جهادی مشغول فعالیت هستند.

کرمانشاه ۷۰ حسابرس در ادارات دارد

دبیر طرح دیوان‌یار در کرمانشاه در توضیح وظایفی از ناظران این طرح، اظهار کرد: اگر تخلفی در هر اداره‌ای گزارش شود ما توسط حسابرس‌های آن اداره به موضوع رسیدگی می‌کنیم اگر حسابرس از موضوع مطلع بود و به ما گزارش نداده بود با حسابرس برخورد می‌شود اما اگر آگاهی نسبت به موضوع نداشت؛ تحقیقات لازم را در سریع‌ترین زمان شروع می‌کند.
 
وی با اشاره به وجود تعداد حسابرسان محدود در استان از آن به عنوان یک معضل یاد کرد و اضافه‌ کرد: در کل استان کرمانشاه ۷۰ نفر نیروی استخدامی به عنوان حسابرس در ادارات وجود دارد که به تعداد ادارات، آمار ۷۰ نفری حسابرس در دستگاه قضایی بسیار اندک است.

معضلات اولویت‌دار کرمانشاه با طرح دیوان‌یار شناسایی می‌شود

مرادی به کمک طرح دیوان یار در راستای شناسایی معضلات استانی اشاره و بیان کرد:در طرح دیوان‌یار باتوجه به ۱۴ شهرستان در استان کرمانشاه  باید چهارده دبیر به همراه  تیم تشکیل شده، داشته باشیم.
 
وی افزود: هر نهادی دولتی و خصولتی ولو یک هزار تومان از دولت بدوجه بگیرید، دیوان محاسبات باید در آن  ورود کند.دبیر طرح دیوان یار در کرمانشاه اضافه کرد: دیوان محاسبات یک دادستانی در مجموعه خود دارد که پرونده‌ها متشکل مستقیم به دادستانی خود دیوان محاسبات‌ تخصصی ارسال ‌و رسیدگی می‌شود.
 
وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی باید در هر شهرستان استان کرمانشاه حداقل دو مورد از معضلات مهم را شناسایی و رسیدگی کنیم. به عنوان مثال اگر تخلفی در بحث بودجه پیش آمده‌ بود، باید بررسی شود که با توجه به برآورد بودجه چه اقداماتی شکل گرفته و چگونه هزینه شده و سعی کنیم معضلات پیش آمده را رفع شود. 
 
وی با اشاره به شناسایی ۲۸ معضل اولویت‌دار در استان کرمانشاه، افزود: پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی که در سال ۱۳۸۷ تصویب شده و تاکنون طول کشیده است و همچنین پروژه دهکده المپیک دو معضل اولویت‌دار شناسایی شده در کرمانشاه است.
 
سیلوی کنگاور؛ آب شرب سه شهرستان کنگاور، صحنه وهرسین، تأسیس سردخانه در بخش دینور صحنه، تصفیه‌خانه صحنه و..‌. از جمله معضلات اولویت‌دار در استان کرمانشاه است که مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به آن‌ها اشاره کرد.

مردم تخلفات را به دیوان محاسبات کرمانشاه گزارش دهند

وی در پایان در رابطه با مشارکت مردم در گزارش تخلفات به دیوان‌یار در کرمانشاه، گفت: مردم تخلفات اداری را به دیوان محاسبات گزارش دهند تا در مرکز رسیدگی به تخلفات در دیوان محاسبات پیگیری شود؛ این مرکز واقع در خیابان بنت‌الهدی روبه‌روی دادگستری کرمانشاه است‌.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار