دور باطل در محله هرندی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای برون‌رفت از مشکلات فعلی محله هرندی باید چرخه موجود مسدود شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱ 25 October 2015
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ورود شورای شهر تهران به محله هرندی و طرح انضباط شهری شهرداری تهران اظهار داشت: برای اصلاح شرایط نیاز به حضور همه سازمان های مرتبط به ویژه دولت داریم.

چمران ادامه داد: ما در موضوع هرندی صرفا با یک محله روبرو نیستیم. می توان محله هرندی را بست یا برخوردهای قهری انجام داد، اما باید بدانیم معتادان و کارتن خواب های آنجا به محله های دیگر تهران می روند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ساکنان این محله را افراد غیربومی و شهرستانی ها تشکیل می دهند، اظهار کرد: بسیاری از این افراد برای یافتن کار به تهران آمده اند، اما متاسفانه به دلیل نبود کار مناسب و حضور در این بوستان ها معتاد شده و در محله هرندی و محله های مشابه ساکن شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هر چقدر برای این افراد گرم‌خانه بسازید یا کار فراهم کنید، باز هم گروه های جدیدی از شهرستان ها می آیند و ما همین چرخه را خواهیم داشت.

چمران با بیان اینکه باید مشکل هرندی به صورت ریشه ای حل و فصل شود، گفت: تا وقتی کشاورزی و دامداری را اصلاح نکنیم، یا در شهرستان ها کار مناسب ایجاد نشود، شاهد کوچ و مهاجرت روستاییان به تهران، حاشیه نشینی و به تبع آن اعتیاد و کارتن‌خوابی را خواهیم داشت.

وی با ذکر مثالی افزود: به عنوان مثال بارها از ساماندهی دوره‌گردها و دستفروش ها صحبت کردم. اگر ما آنها را در یک فضای مشخص مستقر کنیم مطمئن باشید هفته آینده عده ای دوره‌گرد و دستفروش جایگزین آنها خواهد شد. لذا باید چرخه مسدود شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: کارهایی که انجام می دهیم در واقع عمل عکس تقابل است.

چمران ادامه داد: همه باید به میدان بیایند تاکید من بر روی نظام است و اصلاح اقتصاد و ایجاد اشتغال مناسب که گام اصلی برای برون‌رفت از این مساله به حساب می آید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار