فرماندار قرچک:

بسیاری از مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت مساجد برطرف می‌شود

فرماندار شهرستان قرچک گفت: مساجد تنها نقش مذهبی و عبادی ندارند بلکه از ظرفیت‌هایی ویژه‌ای در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برخوردارند که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 16 November 2022

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه مشترک با ائمه جمعه شهرستان قرچک اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تا کنون، نقشی اساسی در بنیان نهادن تمدن اسلامی داشته و توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌هایی که از آن برخوردارند، تحولات عظیمی و اثربخشی را در جامعه ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: مساجد در هشت سال دفاع مقدس، پایگاه مهمی برای پشتیبانی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل محسوب و بسیاری از رزمندگان اسلامی از این پایگاه‌های مهم دینی و اجتماعی به جبهه‌ها اعزام شدند و بسیاری از نیازهای رزمندگان نیز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، در مساجد تأمین می‌شد.
این مسئول ادامه د اد: در دوران شیوع ویروس کرونا نیز مساجد وارد میدان شده و با پشتیبانی از سربازان جبهه سلامت، گام‌های موثری برای مقابله با این بیماری برداشتند که یکی از نمونه‌های آن را می‌توان در رزمایش‌های مختلف مواسات و همدلی مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از این بیماری مشاهده کرد.
فاتحی‌نژاد با اشاره به تلاش دشمنان نظام در ایجاد انحراف در جامعه و به ویژه نسل جوان از مسیر انقلاب، گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام با صرف میلیاردها دلار تلاش دارند تا با شبیخون فرهنگی، باور جوانان را از آرمان‌های انقلاب دور سازند، مساجد و مبلغین و روحانیون می‌توانند با عمل به تکلیف جهاد تبیین، این توطئه را نیز خنثی کنند.
فرماندار قرچک یادآور شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام ۱۲۰ مسجد شهرستان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی مذهبی فعال‌تر شده و زمینه جذب جوانان را به این پایگاه مهم جامعه فراهم کنند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار