ترک ها به تهران آمدند

مدیر عامل خانه هنرمندان از آغاز هفته فرهنگی کشور ترکیه از 10 مهرماه جاری در این مرکز خبرداد و گفت: هفته فرهنگی ترکیه باعث شناخت فرهنگ و هنر بیشتر دو کشور می شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 30 September 2015
مجید سرسنگی شامگاه سه شنبه در نشست خبری هفته فرهنگ وهنر ترکیه در خانه هنرمندان افزود: روابط فرهنگی می تواند باعث ارتباط بیشتر میان دو کشور شود و با شناخت فرهنگ و هنر یکدیگر رابطه نزدیک تر و بهتری با هم برقرار سازند.
وی اظهار کرد علی رغم تلاش های کشورهای غربی که می خواستند ایران را منزوی نشان دهند ولی در این سالها فعالیت های فرهنگی زیادی انجام شده است و آنها نتوانستند ایران را منزوی نشان دهند.
سرسنگی ادامه داد:در چند سال گذشته خانه هنرمندان ایران تلاش زیادی برای برگزاری برنامه های فرهنگی کشورهای دیگر در این مرکز را انجام داده است تا علاوه بر هنرمندان ایرانی هنرمندان سایر کشورها نیز بتوانند آثار و فعالیت های خود را به نمایش گذاشته تا روابط نزدیک تر و بهتری بین کشورها ایجاد شود.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر ترکیه در خانه هنرمندان افزود: برگزاری هفته فرهنگی از سوی کشورهای خارجی اهمیت زیادی دارد چون هنرمندان دو کشور با آثار و فعالیت یکدیگر آشنا می شوند و از تجارب یکدیگر استفاده می کنند و یک تبادل فرهنگی ایجاد می شود .
سرسنگی خاطر نشان کرد: این ارتباط فرهنگی قوام بخش روابط دو کشور در سایر موارد خواهد بود.
در ادامه شامیل اوچال مدیر مرکز فرهنگی هنری یونس امره ترکیه بیان داشت:ما اهمیت روابط فرهنگی را باور داریم و می دانیم که این فعالیت باعث تعمیق روابط بین دو کشور دوست ایران و ترکیه می شود .
وی افزود: فرهنگ می تواند روابط بین انسان ها را تغییر دهد و برنامه های این چنینی باعث تقویت این روابط می شود و اشتراکات ما را معرفی می کند این هفته بازگو کننده اشتراکات ما است.
در ادامه سلیم اوزبان برگزار کننده هفته فرهنگی ترکیه در خانه هنرمندان بیان داشت: این برنامه در بخش های مختلفی چون خوشنویسی، عکس، کنسرت، ادبیات و ... برگزار می شود. 
وی ادامه داد: هدف از برگزاری هفته فرهنگی هنری ترکیه در ایران نمایش و یادآوری اشتراکات ترکیه با ایران است، به عنوان مثال در ترکیه خوشنویسی رواج دارد و در ایران هم همچنین، در کنار این ویژگی ها قصد ما آشنایی بیشتر با فرهنگ و هنر یکدیگر است. 
وی افزود: اکنون حدود 500 دانشجو جهت فراگیری و آشنایی با زبان ترکی وجود دارند که این اتفاق نیز به نزدیکی بیشتر ما و ایران کمک می کند. 
هفته فرهنگی و هنری ترکیه از 10 تا 14 مهر ماه با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله نمایشگاه عکس وخوشنویسی کشور ترکیه با همکاری مرکز فرهنگی هنری یونس امره ترکیه و خانه هنرمندان در این خانه هنرمندان ایران برگزار می شود علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه ها به باغ هنر مراجعه کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار