وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه طرح تحول سلامت در کشور نسبت به تجهیز 2 بیمارستان در شهرستان لامرد اقدام کرد.
کد خبر: ۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ 03 March 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس امروز در جریان سفر 2 روزه خود به جنوب فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: با حضور اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی فارس از بیمارستان فیروزآباد و مرکز جامع سلامت شهرستان لامرد، روند توسعه بیمارستان فعلی قیروکارزین و از بیمارستان فعلی شهرستان خنج بازدید و از زحمات خیران بزرگوار تقدیر شد.

محمدهادی ایمانیه افزود: همچنین از بیمارستان بخش علامرودشت لامرد بازدید شد که امیدواریم با همکاری مسئولان و خیران بتوانیم هرچه سریع‌تر آن را به بهره‌داری کامل برسانیم.

وی با بیان اینکه از بیمارستان بعثت بخش اشکنان که با کمک دولت و خیران در آن خدمات بسیار خوبی صورت گرفته است نیز بازدید شد، گفت: همچنین از مرکز جامع منتخب سلامت شهر لامرد که به‌خوبی بازسازی ‌شده است بازدید به عمل آمد.

ایمانیه ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان لامرد در سال 94 مورد بهره‌برداری قرار گیرد و از ساختمان فعلی این شبکه نیز به‌عنوان مهمانسرا استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس همچنین از خرید و اختصاص تجهیزات جدید به دو بیمارستان در لامرد خبر داد و بیان کرد: تجهیزات جدیدی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری‌ شده است که به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) لامرد و بیمارستان بعثت اشکنان اختصاص یافته و تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر به شهرستان لامرد مشکلات بهداشتی درمانی روستایی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: ساختمان جدید دانشکده پرستاری لامرد نیز با مشارکت خیران بزرگوار این شهرستان ساخته می‌شود.

ایمانیه تصریح کرد: از مصوبات دیگر سفر به شهرستان لامرد راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در لامرد و بخش اشکنان با کمک خیران بود و تجهیزات دیگری نیز به آمبولانس‌های این شهرستان اختصاص می‌یابد و تجهیز می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس ادامه داد: دستگاه رادیولوژی بیمارستان ولیعصر (عج) لامرد به نوع دیجیتال تبدیل می‌شود و مشکل زباله‌های عفونی بیمارستانی این شهرستان نیز در همین ماه برطرف می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ساخت بیمارستان جایگزین لامرد چه کمکی به مردم این شهرستان می‌کند، بیان کرد: راه‌های دسترسی و محور مواصلاتی جنوب کشور به لامرد به‌خوبی فراهم‌ شده است و با توجه به وجود حوزه‌های نفت و گاز بار انجام سلامت به‌احتمال‌ بسیار بر دوش لامرد خواهد بود و تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر بیمارستان جایگزین لامرد ساخته و پیمانکار موردنظر ساخت آن در همین هفته انتخاب شود.

ایمانیه در مورد آخرین روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در فارس نیز اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای کارشناسان اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان از وضعیت خوب و مناسبی برخوردار است و تمام بسته‌ها به‌خوبی اجرا و زیرمیزی‌ها حذف ‌شده است و اگر موردی گزارش شود با آن برخورد جدی می‌شود.

وی اذعان کرد: تعمیرات بیمارستان‌ها صورت گرفته و ماندگاری پزشکان بسیار بالا رفته به‌طوری‌که در همین شهرستان در حال حاضر 18 متخصص مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس اظهار کرد: درصد سزارین‌ها کاهش ‌یافته و در لامرد نیز تعداد آن به کم‌تر از 40 درصد رسیده که آمار بسیار خوبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار