مدیرکل آموزش وپرورش فارس، گفت:پیش ثبت نام دانش آموزان صرفاً درسامانه الکترونیکی به آدرس: my.medu.ir انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط، ثبت نهایی توسط مدارس انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ 15 May 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: فرشید قاسمی در دومین جلسه ستاد ثبت نام دانش آموزان استان اظهار کرد:اولویت ثبت نام در مدارس هیئت امنایی متوسطه اول بر اساس طرح آدرس صورت گیرد.
وی گفت:پیش ثبت نام دانش آموزان صرفاً در سامانه الکترونیکی به آدرس: my.medu.ir انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط، ثبت نهایی توسط مدارس انجام می‌شود.
قاسمی تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی تا پایان مردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری در بحث شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، استان فارس رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از اول تا پانزدهم تیرماه در سامانه الکترونیکی به آدرس: my.medu.ir صورت می‌گیرد و ثبت نام نهایی با مراجعه حضوری اولیا در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه از اول تیرماه تا پایان مردادماه صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: زمان آغاز ثبت نام پایه دهم نیز پس از صدور فرم‌های هدایت تحصیلی از سوی مدارس، اعلام خواهد شد.
قاسمی ادامه داد: دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی به زودی از سوی نهاد بین‌المللی مربوطه اعلام و به مدارس ارسال می‌شود.
قاسمی از معرفی معاون آموزش متوسطه به عنوان سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد و افزود: ستاد ثبت نام در نواحی تشکیل می‌شود و در صورت بروز مشکل از طریق سامانه رسیدگی به شکایات اداره ارزیابی و بازرسی اداره کل پیگیری می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: حفظ کرامت اولیا در همه تعاملات به ویژه در فرآیند ثبت نام امری شایسته و ضروری است و مدیران مدارس باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
مجید بذرافکن افزود: تعیین اعضای کارگروه‌های ثبت نام در مناطق در شیوه نامه ارسالی لحاظ خواهد شد.
وی افزود: جامعیت سامانه ثبت نام امری ضروری است که باید به آن توجه کرد تا شاهد چالش‌های معمول در فرآیند ثبت نام نباشیم.
بذرافکن تصریح کرد: در ثبت نام‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که تعادل در تراکم کلاس برقرار شود لذا نباید در یک مدرسه تراکم کلاس‌ها حدود چهل نفر و در مدرسه‌ای دیگر ۲۰ نفر باشد.
ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام به غیر از بیمه و کتب درسی، ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی از سوی مدارس دولتی عادی، ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند، پیگیری موضوع لباس فرم دانش آموزان مدارس و ...، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار