استاندار تهران در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران و اعضای شوراهای شهر گفت: روند انتخاب شهرداران استان به سرعت در حال پیگیری است و به دستگاه های نظارتی گفته شده که فرآیند استعلامات شهرداران استان تسریع شود.
کد خبر: ۹۹۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 07 September 2021

به گزارش «تابناک تهران»، انوشیروان محسنی بندپی در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران و اعضای شوراهای شهر با اشاره به وظایف شورای شهر اظهار کرد: مردم در انتخابات شرکت کردند تا نمایندگان خود را در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند و باید با رعایت مراحل قانونی هرچه سریع‌تر شهرداران توسط شوراها انتخاب شوند.

وی افزود: در شهرهایی که انتخابات آن ابطال شده سرپرست های شهرداری ها انتخاب شدند و روند مراحل استعلامات باید تسریع شود، همچنین طبق قانون مجلس شورای اسلامی اعضای شوراهای شهر یک ماه بعد از مرحله تنفیذ باید افرادی را با سوابق موفق برای شهرداری معرفی کنند.

استاندار تهران ادامه داد: طبق قانون وزیر کشور و استاندار مکلف هستند تا ظرف مدت ۱۰ روز از زمان معرفی شهردار توسط شورای شهر اقدام به صدور حکم کنند که درنظر داریم صدور حکم شهرداران تسریع کنیم.

بندپی با اشاره به دغدغه اصلی مدیریت شهرداری‌ها تاکید کرد: عمده ترین چالش ما در مدیریت شهرداری ها در استان تهران مبارزه با زمین خواری است که ملاک ما در این بخش تفاهمنامه ای است که با سازمان نقشه برداری منعقد شده و اینکار بسیار خلاقانه است.

وی در رابطه با پاسخگو بودن شهردارها بیان کرد: مردم باید شهردار را بی واسطه ملاقات کنند و شهرداران باید در بین مردم حاضر باشند و به مطالبات قانونی مردم پاسخگو باشند، لذا با انتخاب فردی مدیر به عنوان شهردار مردم باید ثمره شرکت در انتخابات شوراها را لمس کنند.

استاندار تهران در پایان گفت: شهرهای استان تهران پرجمعیت و با مسائل پیچیده شهری همراه هستند، بنابراین باید شهرداران نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا حساس باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار