رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد: عامل توهین و تهدید به مرگ علیه یکی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی که در پی خروج از یک بازی چالشی رخ داده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۹۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 06 September 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: خانمی جوان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای او مزاحمت ایجاد کرده و وی را تهدید به مرگ می‌کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا دریافتند شاکی مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده و پس از گذشت چند مرحله از این بازی چندنفره در نهایت متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزارکننده بازی شده و بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته تهدید به مرگ و درگیر مزاحمت‌های شبانه روزی این فرد می‌شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و با محرز شدن اطلاعات هویتی این شخص برای پلیس مشخص شد این شیاد با ایجاد یک گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی بازی های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموماً خانم‌ها بودند، اقدام به تهدید، مزاحمت و اخاذی از آن‌ها می‌کند.

گودرزی بیان داشت: با توجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه آرامش مردم خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی، بزه انتسابی را پذیرفت و علت این اقدامات را کسب مال اعلام کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار