معاون رئیس جمهور در آیین کلنگ زنی پروژه‌های مسکونی تجاری رباط کریم گفت: ۸۰ سوله ۱۰۰۰ متری برای اشتغال مولد و پایدار برای جامعه ایثارگری طراحی شده است.
کد خبر: ۹۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶ 31 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم کلنگ زنی ۴۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان رباط کریم‌ که همزمان با هفته دولت انجام شد، اظهار داشت: پروانه این مجموعه‌های مسکونی گرفته شده و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز مشاور طرح بوده و به زودی با تامین اعتبار انجام شده، شاهد ساخت واحدها خواهیم بود.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل ۱۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران در روستای آدران شهرستان رباط کریم و ۲۵۰۰ واحد مسکونی تجاری در نصیرشهر است.

معاون رئیس جمهور بااشاره به ‌کلنگ‌زنی پروژه ۸ هکتاری صنعتی کارگاهی در شهرک صنعتی شهید زواره افزود: در این پروژه ۸۰ سوله ۱۰۰۰ متری جهت اشتغال مولد و پایدار برای جامعه ایثارگری طراحی شده است.

وی بیان داشت: در بودجه سال ۱۴۰۰، هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت لحاظ شده و تفاهم نامه ای با صندوق توسعه ملی برای ۱۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده تا زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و کاهش دغدغه‌های جامعه ایثاری شود.

اوحدی درخصوص پروژه‌ ۹۲۴ واحدی مسکن ایثارگران پرند خاطر نشان کرد: سال گذشته در همین ایام کلنگ زنی مجموعه‌هایی در پرند انجام شد که امسال درحال ساخت بوده و زمانی که هنوز تسهیلات مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب نشده بود، اما تا حد اسکلت‌بندی پیش رفته است و مکاتباتی با وزیر مسکن و شهرسازی شده تا بتوان تراکم بیشتری دریافت کرد و تا ۲ هزار واحد بتوان این مجموعه را ساخت.

وی در ارتباط با عملیاتی شدن مجموعه‌های رباط کریم گفت: با توجه به تسهیلات درنظر گرفته شده و به‌طور متوسط بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ درصد افزایش تسهیلات مسکن نسبت به سال گذشته، با همت مسئولان از هفته‌های آینده شاهد ساخت مجموعه ۴۲۰۰ واحدی در رباط کریم و نصیر شهر خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور افزود: کار طراحی و مشاوره مجموعه ۲۵۰۰ واحدی نصیرشهر به اتمام رسیده و آمادگی بیشتری برای ساخت بوده و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده به نقطه مطلوبی برسد و مجموعه ۱۷۰۰ واحدی رباط کریم نیز درحال دریافت پروانه بوده و با توجه به مسطح بودن زمین و عدم نیاز به کار آماده سازی و تامین آب، برق و گاز زمین‌ها، گام‌های بلندی برای شروع ساخت برداشته شده است.

وی تصریح کرد: ساخت ۵ هزار واحد در شهرستان‌های رباط کریم و پرند در یک‌سال‌ گذشته نسبت به سا‌ل‌های پیش تقریبا بی‌سابقه بوده و طی این مدت در کشور، ۷۰ هزار قطعه زمین را بنیاد شهید تملک کرده که براساس قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران هزینه آماده سازی برعهده وزارت مسکن و شهرسازی است و با توجه به توافقنامه تعداد ۴۰ هزار واحد تقبل شده و پشتیبانی لازم نیز انجام شده و بستر نهضت ساخت مسکن در سال ۱۴۰۰ فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار