رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، میزان سازش در سطح استان تهران به ۴۳ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 29 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از دادگستری تهران، آیین گشایش ساختمان جدید مجتمع شهید سید احسان میر سیار شورای حل اختلاف شهرستان قرچک با حضور مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، خانواده شهید و مقامات لشگری و کشوری در محل ساختمان جدید شورای حل اختلاف شهرستان قرچک برگزار شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به نامگذاری مجتمع شهید سید احسان میر سیار افزود: ۳۴ مجتمع شهر تهران به نام شهدا نامگذاری کردیم و تلاش خواهیم کرد تا ۲۴ شهرستان و بخش استان تهران را نیز حداکثر تا پایان شهریور امسال به نام شهدا نامگذاری کنیم چراکه به برکت نام شهدا صلح و سازش افزایش پیدا کرده است.

مهدوی افزود: در چهار ماهه ۱۴۰۰ میزان سازش در سطح استان تهران به ۴۳ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قرچک نیز درخواست می‌کنم تا پرونده‌هایی که ماهیت سازش دارند را در ابتدا برای حصول صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

رئیس دادگستری و سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید سید احسان میر سیار، گزارشی از تملک زمین و ساخت و ساز ساختمان جدید شورای حل اختلاف شهرستان قرچک ارائه کرد.

محمدی ادامه داد: ساختمان جدید شورای حل اختلاف شهرستان قرچک اولین ساختمان ملکی شورای حل اختلاف است که امروز با حمایت رییس کل دادگستری استان تهران تلاش کردیم تا این ساختمان به بهره برداری برسد.

در پایان مراسم لوح یادبود مجتمع شهید سید احسان میر سیار شورای حل اختلاف شهرستان قرچک توسط مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران به خانواده شهید اهداء و ساختمان با حضور مقامات لشگری و کشوری افتتاح شد.

ایجاد صلح و سازش در ۶۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی در شهر تهران

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در مراسم قدردانی از عملکرد کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان پاکدشت، مجتمع قاضی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مظفر با حضور مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و هیأت همراه و دیگر مقامات قضایی و اداری و کارکنان مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان پاکدشت برگزار شد، از ایجاد صلح و سازش در ۶۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی در شهر تهران خبر داد.

مهدوی در این مراسم با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری شورای حل اختلاف شهرستان پاکدشت رتبه اول استان تهران را در زمینه میزان صلح و سازش بدست آورده است، گفت: قرار نیست شورای حل اختلاف یک مرجع قضایی دیگر در کنار محاکم و دادسرا باشد؛ بلکه هدف شورای حل اختلاف، حصول صلح و سازش است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با تاکید بر لزوم کاهش پرونده‌های معوقه و مسن گفت: در شهر تهران در ۲۰ ناحیه دادسرا ۵۶ شعبه ویژه صلح و سازش وجود دارد که ماهانه شش هزار پرونده به آن‌ها ارجاع داده می‌شود و قریب ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاعی با صلح و سازش مختومه می‌شود.

در پایان مراسم، لوح تقدیر و هدایایی به رئیس دادگستری، سرپرست شورای حل اختلاف، دادستان شهرستان پاکدشت و اعضاء و دبیران شعبی که بیشترین میزان صلح و سازش را داشتند، اعطاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار