امام جمعه لواسانات تاکید کرد: اگر مسئولان شهری و شورای شهر از ابتدا بر خود و کارمندان‌شان نظارت و مراقبت کنند و در مواجهه با اولین اشتباه هدایت و نصیحت کنند، دیگر شاهد برخورد قضائی و دستگیری‌هایی که در گذشته رخ داد، نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۸۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 09 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" روز یکشنبه در دیدار با سرپرست شهرداری و منتخبان ششمین دوره شورای شهر لواسان اظهار داشت: شهردار وسط میدان و کار اجرایی بسیار دشوار است لذا اعضای شورا باید با اتفاق نظر در چارچوب قانون او را حمایت کنند تا بتواند برای شهر و مردم کار کند.

وی با اشاره به شیوه مدیریتی امیرالمومنان (ع) بر مراقبت از عملکرد خود و اطرافیان تاکید کرد و افزود: از مدیران، منسوبین و کارمندان خود غافل نباشید؛ نسبت به گزارش‌های مردمی حساس باشد، بررسی کنید و در صورت صحت داشتن برخورد قاطع داشته باشید. به هیچکس ۱۰۰ درصد اعتماد نکنید و مراقب باشید تا بدون تعلل از اتفاقات احتمالی جلوگیری کنید‌.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: مراقب شیاطین انسانی که با پیشنهادهای اغواکننده مراجعه می‌کنند نیز باشید و فریب نخورید تا گرفتار نشوید.

لواسانی ابراز کرد: اسلام و مردم رو خط قرمز خودتان بدانید؛ خلاف شرع انجام ندهید و شهروندان را ولی‌نعمت خود بدانید. اگر برای درخواست فردی هم کاری از دستتان ساخته نبود، با اخلاق نیکو و مهربانی با او رفتار کنید که خدا به شما برکت می‌دهد و کارتان به نتیجه می‌رسد.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کار اصلی شهرداری ذاتاً فرهنگی اجتماعی، و سر و کار آن با مردم است.

وی خطاب به مسئولان شهری ادامه داد: باید در به موقع انجام شدن کار اهتمام داشته باشید، در این صورت آرامش نیز حاکم می‌شود. همچنین از حضور مردم و نخبگان در کار بهرمند شوید که با مشارکت مردمی موفقیت حاصل می‌شود لذا اگر لازم بود شما برای مشورت حقوقی، فرهنگی و ... به نخبگان مراجعه کنید و منتظر آن‌ها نمانید‌.

لواسانی ضمن تبریک خطاب به سرپرست شهرداری اظهار داشت: تاکنون گزارش منفی خاصی از طرف مسئولان امنیتی و مردم از شما نرسیده است؛ این نشان از توان شما برای مراقبت از خود دارد که امید است تداوم یابد و در مدتی که بار این مسئولیت را بر دوش دارید، به مردم خدمت کنید.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: بنده برای هیچکس توصیه‌ای نخواهم داشت و اگر کسی ادعا کرد که از طرف من مراجعه می‌کند، بویژه اگر تخلفی در میان بود با شدت بیشتری با او برخورد کنید. البته مردم مراجعه می‌کنند اما بنده به صحبت‌های آن‌ها گوش می‌دهم و موضوع را برای بررسی و پیگیری برای شما ارسال می‌کنم. پس کار رسمی و کار شهر است و هیچ کار شخصی نخواهم داشت.

وی همچنین بر حمایت از شورا و شهرداری که انتخاب آن‌ها است، به خاطر منافع مردم تاکید کرد.

لواسانی با انتقاد نسبت به تبعیض در اجرای احکام تخریب، بیان داشت: اجرای قانون باید با عدالت باشد و پدیده ناپسند تبعیض ریشه‌کن شود؛ بایستی با مردم کم‌بضاعت با مهربانی و با خواص قاطعانه برخورد کرد که این شیوه حضرت علی (ع) بود‌.

وی خطاب به مسئولان متولی این حوزه اعم از جهاد کشاورزی، شهرداری، منابع طبیعی و ... ابراز کرد: مردم را در مقابل خود قرار ندهید که کار عاقلانه‌ای نیست. آن‌ها توقعی ندارند و قدردان کوچکترین کمک هستند؛ در مقابل با خواص سوءاستفاده‌گر برخورد کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار