نه انشعاب آب غیر مجاز در روستای سرگل پیشوا قطع شد.
کد خبر: ۹۸۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 08 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مدیر آبفای شهرستان پیشوا گفت: در پی تماس‌های اهالی روستای سرگل مبنی برافت فشار شبکه و توزیع و حتی در برخی مواقع قطعی آب، مراتب مورد پیگیری و بازدید میدانی قرار گرفت.

علیرضا فرهمند افزود: در پی بازدید انجام‌شده و بررسی‌های صورت گرفته از خطوط آب‌رسانی این روستا، مشخص شد دلیل اصلی افت فشار و قطعی استفاده بیش از حد آب در ساخت‌وساز‌های غیرقانونی و خارج از بافت در روستای سرگل می‌باشد.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی و افزایش مصرف آب در فصل تابستان، استفاده غیرمجاز آب شرب در بخش کشاورزی، دامداری و باغ ویلا‌ها به لحاظ قانونی جرم و به لحاظ شرعی گناه محسوب می‌شود و هزینه های فراوانی برای مردمم و اداره آب پیشوا بوجود می آورد.
فرهمند افزود: در پی گشت زنی گروه حفاظت از تأسیسات آب‌رسانی در روستای سرگل تمامی انشعابات غیرمجاز آب در این محل که بیشتر در بخش باغ ویلا‌ها هست شناسایی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستانی شهرستان پیشوا و حضور نیرو‌های انتظامی این انشعابات جمع‌آوری و قطع شدند.

مدیر آبفای شهرستان پیشوا در خصوص شیوه بهره‌مندی باغ ویلا‌ها از انشعابات مجاز آب گفت: اگر این باغ ویلا‌ها در داخل بافت روستایی قرارگرفته باشند و امکان قانونی جهت آبدار شدن داشته باشند امور آبفای پیشوا در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام می کند.

منبع/خبرگزاری صداوسیمای استان تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار