رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: احداث مجتمع‌های اداری در شهرستان‌های استان تهران در اولویت قرار دارد و این مهم در قالب اجرای طرحی متمرکز توسط اداره کل راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 03 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مسعود شفیعی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به منظور ایجاد مجتمع‌های اداری در شهرستان‌های فاقد فضای اداری مناسب نظیر قرچک، پیشوا، قدس و ملارد، مقرر شده است که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مطالعاتی داشته باشد تا در نهایت با انجام کار کارشناسی و تخصصی، فرآیند اخذ مجوز کارگروه ماده ۲۳ انجام گیرد.

وی افزود: ایجاد مجتمع‌های اداری خدمت رسانی را به مردم تسریع می‌بخشد و سازمان برنامه و بودجه نیز متعهد می‌شود تا در کمترین بازه زمانی با تخصیص اعتبارات لازم، شرایطی فراهم کند تا سه سال آینده ادارات بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

وی گفت: برای شهرستان‌های تازه تأسیس، پیوست اعتباری و بودجه‌ای در نظر گرفته نشده بود، به همین دلیل در حال حاضر این شهرستان‌ها دچار مشکلات متعدد از جمله مشکلات ساختار اداری هستند که این امر نتیجه تصمیمات لحظه‌ای بوده است.

شفیعی تصریح کرد:رفع گام به گام مشکلات از برکات جلسات کمیته برنامه‌ریزی است و قرچک باید بتواند با اولیت‌بندی پروژه‌ها، به تحقق مطالبات اصلی مردم جامه عمل بپوشاند.

وی اظهار داشت: کشور به دلیل کمبود اعتبارات در سال‌های اخیر، دچار عقب‌ماندگی در حوزه فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای شد اما با این شرایط به ویژه در دو سال اخیر که شرایط سخت فزاینده‌ای با شیوع ویروس کرونا همراه بود، هرگز امر خدمت‌رسانی توسط دستگاه‌های دولتی متوقف نشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت :منابع اعتباری جدید برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های استان تهران در راه است که در صورت ابلاغ بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

پیگیری افزایش تخت‌های بیمارستانی و احداث پایگاه‌های فوریت پزشکی در قرچک

فرماندار قرچک نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به کاستی‌های حوزه بهداشت و درمان و عدم پاسخگویی امکانات موجود به نیازها و مطالبات به حق مردمی، افزایش تخت‌های بیمارستان برکت شهید ستاری و احداث دو پایگاه فوریت‌های پزشکی با جدیت در دست بررسی بوده و ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه در امر تخصیص اعتبارات تسریع دهد.

بهمن خطیبی افزود: با توجه به جمعیت رو به افزایش قرچک به دلیل ویژگی مهاجرپذیری و تمایل به اسکان در این شهرستان نزدیک به پایتخت، ضرورت دارد تا به طور کامل یا بخش بیشتری از اعتبارات پیش‌بینی شده تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: قرچک در تأمین زیرساخت‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که برخی از آنها در صورت رفع نشدن، شهرستان را دچار چالش‌هایی می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم تأمین ۶۰ مگاوات برق مورد نیاز صنایع مستقر در قرچک گفت: برای ایجاد پست ۶۳ برق شهرک صنعتی، سازمان برنامه و بودجه و برق منطقه‌ای باید سهم اعتباری مربوطه را هرچه سریعتر تخصیص دهند.

خطیبی گفت: برای احداث سایت اداری شهرستان، زمینی درنظر گرفته شده است و مطالعات آن صورت پذیرفته که با تخصیص اعتبارات لازم، این امکان ضروری در شهرستان محقق می‌شود و برخی از ادارات از اجاره نشینی نجات پیدا می‌کنند.

قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار