آیین رونمایی از سامانه جامع محلات با عنوان «محله من» با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سرای محله سنایی برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 02 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از ستاد مدیریت محلات شهرداری تهران، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این آیین با انتقاد از اقدام سازمان بازرسی کل کشور گفت: در این دوره مدیریتی، تلاش ما ارتقای جایگاه محلات و اداره شهر از طریق محلات بود، ما از لحاظ هارمونی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بودیم، بخشی از ساختار قوه قضاییه و دولت به خصوص سازمان بازرسی کل کشور بر این باور بودند که نهاد شورایاری‌ها دارای چارچوبی که بتوان به آن استناد قانونی کرد، نیست.

محمدجواد حق‌شناس افزود: با حمایتی که دولت از شورای شهر انجام داد، انتخابات شورایاری‌ها برای نخستین بار به صورت الکترونیک برگزار شد اما در نهایت با شکایت سازمان بازرسی و حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرد، توان مخالفان شورایاری‌ها بر ما چیره شد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه «محله من» ارتباط منطقی بین سرای محلات به عنوان کوچک‌ترین مقیاس مدیریت شهری با شهروندان برقرار می‌شود که این مساله اقدامی جدی و گامی عملی برای سامان دهی سرای محلات است.

حق‌شناس با تقدیر از برنامه‌ریزی و اجرای این سامانه پیشنهاد کرد: معاونت اجتماعی شهرداری این سامانه را محور کار خود قرار دهد و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز در این آیین در مورد راه‌اندازی سامانه «محله من» اظهارداشت: سرای محلات به عنوان کانون مرکزی باید با رویکردی اجتماعی مدیریت شود، اکنون با راه‌اندازی این سامانه فرصتی فراهم شد که مشارکت مردم در انجام فعالیت‌ها به تدریج ارتقاء پیدا کند.

محمدرضا جوادی یگانه بیان کرد: یکی از مشکلات ما در این دوره مدیریت شهری، یکپارچه نبودن اطلاعات است که با استفاده از این سامانه اطلاعات در اختیار مدیران شهری قرار می‌گیرد تا بتوانند میزان عملکرد خود در طول زمان را مقایسه کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات(مدیریت محله) نیز هدف از راه‌اندازی سامانه «محله من» را یکپارچه کردن اطلاعات و محتوا دانست و گفت: با توجه به اینکه تهران ۳۵۲ محله دارد، سیستم قدیمی ما جوابگوی جمع‌آوری اطلاعات نبود. بنابراین تصمیم به راه‌اندازی سامانه محلات گرفتیم.

مهدی شیرزاد افزود: با رویکرد محله محوری که در این دوره داریم، در بخش ارائه خدمات به مردم، تعامل خوبی با شهروندان نداشتیم.

رئیس ستاد محله بیان کرد: ۱۶۰ کتابخانه در سرای محلات وجود دارد که با راه‌اندازی سامانه «محله من» اطلاعات این کتابخانه‌ها به صورت یکپارچه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: این سامانه قابلیت توسعه دارد، ما سعی کردیم در پروژه‌های شهری از شهروندان نظرخواهی انجام دهیم تا در مدیریت شهر از نظرات آنان استفاده کنیم.

شیرزاد گفت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا ۳هزار و ۵۰۰ نفر در سراهای محله مشغول به کار بودند اما طی دو سال گذشته این عدد به یکهزار و ۲۰۰ نفر رسیده و سیاست ما در مدیریت محله این است که افراد واجد شرایط را از طریق سامانه کار داوطلبانه در سراها جذب کنیم.

براساس این گزارش، سامانه «محله من» اطلاعات شهر را به صورت یکپارچه در اختیار مدیران شهری قرار می‌دهد تا توانایی مقایسه میزان عملکرد خود در طول زمان را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار