مدیر بهره‌برداری آبفای شهر دماوند گفت: افزایش مصرف به واسطه جمعیت بیشتر در سال جاری، بیماری کرونا و همچنین محدودیت منابع آبی به دلیل بارش کم باران موجب شده سطح چاه ها به میزان متوسط ۲۰ درصد افت داشته و موجب کم آبدهی شده است.
کد خبر: ۹۷۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 20 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مراد فرحت با اشاره به اینکه میزان مخازن ذخیره آب در دماوند ۳۴ هزار متر مکعب است، اظهار داشت: مخازن در شهرها برای جبران پیک مصرف، ساعتی هستند که این مهم در شهر دماوند به دلیل نزدیکی به کلان شهر تهران خصوصا در پایان هفته که شاهد حضور گردشگران و خوش نشینان می باشد، بسیار با اهمیت است.

مدیر بهره‌برداری آبفای شهر دماوند با اشاره به مشکلات قطعی آب شرب طی روزهای گذشته، گفت: امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی با کمبود منابع آبی مواجه هستیم که دماوند هم مستثنی نیست و از سوی دیگر قطعی های برق در روزهای گذشته موجب شد تا کل مخازن آب تخلیه و با مشکل مواجه شویم که البته این موضوع با قطع نشدن برق مورد نیاز چاه‌های آب شرب، بخش عمده ای از مشکلات برطرف شد.

فرحت با اشاره به اینکه آب شرب دماوند از ۲۴حلقه چاه و از منابع آب زیرزمینی تامین می شود، افزود: با توجه به کمبود آب شرب مورد نیاز شهروندان، با شناسایی و استفاده از ظرفیت منابع آبی جدید و افزودن آن به منابع آبی موجود، توانستیم آب مورد نیاز را به صورت موقت تامین کنیم که لازم است از همراهی مسئولان شهری و شهروندان که با صرفه جوئی و حق آبه بران چشمه اعلاء در جبران بخشی از کمبودها ما را یاری کردند، تشکر کنیم.

شهرداری‌ها از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند
مدیر بهره برداری آبفای دماوند در ادامه با اشاره به اینکه تانکرهای آب‌رسانی در منطقه پیش‌بینی شده است تا در موارد اضطراری، مناطقی که با قطعی آب مواجه هستند به شهروندان آب‌رسانی کنیم، گفت: از مردم می‌خواهیم که با مصرف بهینه آب ما را در رفع مشکلات کمک کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از آب شرب در مواقعی که با کمبود مواجه هستیم با اولویت شرب و بهداشت است، لذا استفاده از مصارف غیر شرب مانند آبیاری فضای سبز، پرکردن استخر و استفاده بنایی و ساختمانی ممنوع است.

مدیر بهره‌برداری آبفای شهر دماوند گفت: پیشنهاد می شود در زیباسازی فضای سبز شهروندان از گیاهانی که آب زیادی مصرف می‌کنند، برای کشت و زیباسازی محیط استفاده نشود و حدالمقدور با رژیم آبیاری طولانی تر و یا آبهای غیر شرب استفاده شود و شهروندان نیز در صورت مشاهده هدر رفت آب شرب مراتب را به سامانه ۱۲۲ اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه مشترکانی که در ارتفاعات قرار دارند با نخستین کمبود، آب شرب آنها قطع می‌شود، گفت: کسانی که در پایین دست سکونت دارند، با توجه به اینکه شیب به سمت آنهاست، کمتر بی‌آبی را لمس می‌کنند که از آنها می‌خواهیم ما را در مدیریت وضعیت یاری کنند.

مدیر بهره‌برداری آبفای شهر دماوند گفت: در راستای رعایت مصرف بهینه آب شرب، به اکثر مشترکان پرمصرف پیامک ارسال و تذکر داده می شود و همچنین اکیپ‌های آبفا نیز در منطقه فعال هستند که انشعابات غیرمجاز را شناسایی و قطع کنند.

راهکارهایی برای رفع مشکلات قطعی آب شهروندان
فرحت با اشاره به اینکه آبفا وظیفه تأمین طبقات یک و دو را در ساختمان‌ها بر عهده دارد، گفت: وقتی فشار آب کم می‌شود، بخشی از طبقات بالایی بی‌آب شده و این مهم موجب اعتراض می‌شود.

وی ادامه داد: ساختمان‌هایی که در ارتفاعات قرار دارند، برای خود پمپ و مخزن ذخیره آب تهیه کنند که وقتی آب وارد مخزن می‌شود، بتوانند با استفاده از پمپ فشار آب طبقات بالایی ساختمان را تأمین کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به شرایط پیش آمده، پیشنهاد می شود شهروندان گرامی برای مدت چند ساعت خود مقداری آب ذخیره داشته باشند تا در ساعاتی که با قطعی آب مواجه هستند، نیازهای ضروری خود را برطرف کنند.
مدیر امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند گفت: از شهروندانی که در این مدت صبوری کردند سپاسگزاریم و همچنین از تمامی کسانی که در رفع مشکلات ما را یاری دادند، قدردانی می‌کنیم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار