بخش مراقبت ویژه ICU و دستگاه تصویربرداری MRI بیمارستان طالقانی امروز چهارشنبه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۷۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 14 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، معاون درمان وزارت بهداشت در آیین گشایش این طرح ها گفت:‌ تجهیز بیمارستان های بزرگ پایتخت از محل تسهیلات بانک جهانی در دستور کار است و در همین راستا تعدادی دستگاه پیشرفته تشخیصی و آزمایشگاهی برای بیمارستان طالقانی در نظر گرفته شده است.

دکتر قاسم جان بابایی، روند توسعه زیرساخت های خدمت رسانی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی طالقانی را مطلوب خواند و افزود:‌ در این بیمارستان مهمتر از راه اندازی MRI، ایجاد یک مرکز تصویربرداری جامع در بیمارستان است.

وی در خصوص بازسازی و بهسازی فضای اورژانس بیمارستان، نیز اظهار داشت: این بخش به علت ماهیت خدمات و میزان مراجعه مردم نیاز به توجه و رسیدگی داشت که به بهترین نحو انجام شد.


به گزارش دانشگاه ع لوم پزشکی شهید بهشتی دکتر علیرضا زالی، رییس این دانشگاه نیز گفت: بیمارستان آیت الله طالقانی که موفق ترین بیمارستان ملحق شده به نظام آموزشی دانشگاه است، نیاز به توسعه، بهسازی و نوسازی دارد.

وی ادامه داد: این بیمارستان در کنار بخش های تخصصی از جمله پیوند مغز استخوان، پیوند کبد و درمان نازایی، از روزهای ابتدایی شیوع بحران، به بیماران کرونایی نیز خدمت رسانی می کرد و فعالیت در بخش های آن به طور مستمر ادامه دارد.

زالی توسعه زیرساخت ها و رفع کمبودهای منابع انسانی را از الزامات بیمارستان طالقانی اعلام کرد و افزود: استقرار پژوهشکده ها در این بیمارستان نیز منجر به تغییر مطالبات درمانی و ایجاد لیست انتظار شده است و برای رفع این چالش باید تلاش کرد.

رییس دانشگاه نیز از جذب بالغ بر ۸ میلیارد تومان از محل کمک های خیرین که بخش اعظمی از بودجه مورد نیاز بود، برای راه اندازی بخش مراقبت ویژه بیماران کرونایی و دستگاه تصویربرداری MRI خبر داد.

ظهر امروز مراسم افتتاح بخش مراقبت ویژه (ICU) و دستگاه تصویربرداری (MRI ) بیمارستان طالقانی با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار