منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر فردی را برای تصدی صندلی شهرداری آینده تهران انتخاب خواهند کرد که علاوه بر آشنایی به مسایل شهری دارای روحیه‌ای جهادی برای حل معضلات این کلان‌شهر باشد.
کد خبر: ۹۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 12 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، سیداحمد علوی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در این باره اظهار کرد: شاخص‌های زیادی برای انتخاب شهردار آینده از سوی اعضا مطرح شده که همکاران ما در کمیته ۹ نفره در حال نهایی کردن این معیارها هستند. اما یکی ازشاخص‌های انتخاب شهردار قطعا شفافیت در عملکرد اوست. شفافیت یکی از موضوعاتی است که در ششمین دوره مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است. البته نه شفافیتی که در شورای پنجم اجرا شد، این شفافیت نبود بلکه نمایش شفافیت بود. این درست نیست که ما بگوییم شفافیت داریم بعد هر آنچه دلمان می‌خواهد به نمایش بگذاریم و آنچه را نمی‌خواهیم در معرض دید شهروندان قرار ندهیم.

این عضو شورای شهر ششم با بیان اینکه به محض نهایی شدن شاخص‌ها و احصا آنها به سراغ مصادیقی خواهیم رفت، افزود: ما به دنبال انتخاب شهرداری با روحیه جهادی هستیم کسی که مرد میدان باشد. فردی که بتواند کار را از همان روز اول انتخاب آغاز کند و به مسائل شهری و مشکلات آن کاملا آشنا بوده و اینگونه نباشد که بعد از انتخاب چند ماهی طول بکشد تا با مسائل شهری آشنا شود.

علوی در رابطه با اسباب و لوازم مشارکت مردم در مدیریت شهری، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند مشارکت مردم در مدیریت شهری را محقق کند، موضوع احیای شورایاری‌هاست. به طور قطع ۲۱ عضو شورای شهر تهران به تنهایی و بدون کمک شهروندان قادر به نظارت دقیق و همه‌جانبه مسائل شهری نیستند، بنابراین شهروندان بازوان توانمندی هستند که به اعضای شورای شهر تهران کمک کرده تا نظارتی دقیق بر عملکرد مدیریت شهری داشته باشند. باید توجه داشته باشیم که ما برای مردم و شهروندان آن خدمت می‌کنیم. هدف ما رفاه و آسایش آنها و ایجاد شهری برای مردم است؛ چه کسی بهتر از خود شهروندان می‌تواند ما را در این امر یاری کند بنابراین شهردار آتی تهران باید در این زمینه دارای برنامه باشد.

وی با تاکید بر توانایی شهردار آینده درمدیریت نرم‌افزاری برای رشد و پیشرفت شهر، گفت: قطعا شهردار آینده تهران باید بتواند با بهره گرفتن از مدیریت نرم‌افزاری در رشد و پیشرفت کشور و جلوگیری از طرح‌های سمبلیک بدون کارکرد، پایتخت را به نوعی مدیریت کند که رضایتمندی شهروندان و اعتماد آنها را به دنبال داشته باشد. بنابراین شهردار آینده قطعا باید دارای این خصوصیت باشد و بتواند تهران را به بهترین شکل اداره کند. ما قصد نداریم در انتخاب‌هایمان به صورت آزمون و خطا عمل کنیم. قطعا شخصی را انتخاب می‌کنیم که شاخص های مدنظر را داشته باشد و این موضوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار