استاندار تهران با اشاره به افزایش تمامی شاخص‌هایی کرونایی در این استان اعلام کرد: زنگ خطر کرونایی در تهران به صدا درآمده و از شهروندان می‌خواهیم در این شرایط حساس با اقدامات پیشگیرانه در مقابل این ویروس خطرناک مقابله کنند.
کد خبر: ۹۷۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 12 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران که در محل استانداری برگزار شد گفت: در این هفته اخیر شاهد افزایش مبتلایان، بستری ها و فوتی های ویروس کرونایی از نوع دلتا در استان تهران هستیم.

وی اظهار داشت: در پیک پنجم شرایط بسیار خطرناک است و از مردم می خواهیم تا زمانی که واکسینه نشوند بهترین اقدام استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

استاندار تهران ادامه داد: در شرایط فعلی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران ۷۲ درصد است و این استان یکی از استان های موفق در اقدامات پیشگیرانه مقابل این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مشخص شد که فرودگاه ها و پایانه های مسافربری برون شهری رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی پایین است که مقرر شد مدیران این بخش ها فراخوانده شوند و در این زمینه پاسخگو باشند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روز ۱۹ تیرماه در استان تهران ۱۶۹۱ نفر بستری داشته ایم که ۹۷۱ نفر ترخیص شدند، اما امروز بیستم ۱۸۵۲ نفر بستری داشته ایم که ۱۱۱۴ نفر ترخیص شدند. این زنگ خطری است که باید تفکری جدید را حاکم کنیم.

استاندار تهران اظهار داشت: اگر اثربخشی درمانگاه های سرپایی را مشاهده کردیم باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم، دو فرماندار ورامین و پردیس در استان تهران با اینکه واکسن زده اند دچار این بیماری شده اند لذا سازمان های بیمه گر باید موظف باشند نسبت به هزینه های تزریق آمپول رمدسیور پرداخت ها را به موقع انجام دهند.

به گفته وی منابع دیگری از وزارت بهداشت و دولت برای این موضوع اختصاص پیدا کند. در گزارش روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل آنکه تست های PCR نسبت به قبل از نصف هم کمتر شده اعلام شد در یک استانی تعداد مبتلایان کاهش پیدا کرده در حالیکه در تهران روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری اضافه می شود. باید تست های PCR فراگیر شود تا تشخیص ها به موقع انجام شود.

بندپی در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: در روز شنبه فاصله گذاری اجتماعی تهران ۷۲ درصد بوده، باید نسبت به مسائلی که در وزارت بهداشت روی می دهد حساس تر باشیم نه اینکه آمارسازی کنیم و از سوی دیگر نیز نباید عدم اتخاذ تصمیم های نادرست را به گردن استان بیندازند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: هر چه مقاطع سنی برای واکسیناسیون پایین تر می آید جمعیت آنها بیشتر می شود لذا تصمیم گرفته شد که مقاطع سنی به صورت دو ساله شود اما به ناگهان در سامانه ۶۵ سال به بالا را اعلام کردند.

به گفته وی، وقتی این موضوع اعلام می شود مگر امکان دارد که واکسن برای ۶۵ سال به بالاها تزریق نشود. این در حالیست که ۴۴۸ هزار نفر ۶۵ سال به بالا داریم اما فعلا ملاک برای تزریق واکسن ۶۸ سال به بالا باید باشد.

وی یادآور شد: برای جا مانده های ۷۰ سال به بالا نیز هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی باید یک مرکز را برای آنها اختصاص دهد تا این افراد قاطی جمعیت نشوند حداقل در شهر تهران این کار باید انجام شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه نباید فاصله گذاری اجتماعی نادیده گرفته شود، بار دیگر تاکید کرد: فرودگاه ها و مراکز مسافربری برون شهری از مکان هایی است که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی درصد پایین تری دارند لذا باید به مسئولین آنها تذکر لازم داده شود. که امیدواریم با هماهنگی و هم افزایی انجام شده و تشدید نظارت ها توسط نیروی انتظامی با همکاری گروه های صنفی نسبت به مدیریت بیماری اقدام شود. همچنین ۸۰ مرکز واکسیناسیون اگر واکسن به آنها داده شود آمادگی دارند که کار واکسیناسیون را با سرعت بیشتری انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار