نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه فاضلاب شهری اسلامشهر یک پروژه زیربنایی و زیرساختی و نیازمند نگاه فرابخشی و ملی است.
کد خبر: ۹۷۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 12 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: تکمیل پروژه فاضلاب شهری اسلامشهر که از طرح‌های زیربنایی و زیرساختی به شمار می‌رود، نیازمند نگاه های فرابخشی و ملی است.

شریفیان افزود: هماهنگی سازمان‌ها و ادارات و بخش‌های مختلف باید در جهت رفاه مردم، کشاورزان، دامپروران و تولیدکنندگان باشد، در بحث استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه با رفع موانع و کج سلیقگی ها می توان سرعت لازم برای افزایش تولیدات کشاورزی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تکمیل شبکه جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب بیان کرد: با توجه به اعتبارات مورد نیاز پروژه های آب و فاضلاب شهرستان اسلامشهر، در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده شده که نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار شده که امیدواریم هر چه سریعتر این اعتبارات تخصیص داده و جذب شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث بهره برداری از پساب تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر برای مصارف کشاورزی، تداخل کاری و اختلاف نظرهایی از گذشته وجود داشته که در این جلسه با مذاکرات انجام شده و توافقات به عمل آمده شرایطی ایجاد شد تا موقتاً پساب تصفیه خانه در اراضی کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار گیرد تا در آینده بر اساس یک طرح کارشناسی شده و زیربنایی و اساسی به طور دائم از این آب در مصارف کشاورزی منطقه استفاده شود.

وی گفت: شهرستان اسلامشهر در حوزه کشاورزی و دامی ظرفیت بسیار بالایی دارد و با کمی توجه و حمایت جدی از فعالان این بخش میتوان شاخصه‌های تولید محصولات مختلف را به طور چشمگیری تحت تاثیر خود قرار داد تا جایی که حرف اول استان را بزند.

شریفیان با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس انقلابی هم اهمیت مسائل حوزه کشاورزی و دامپروری را به خوبی می داند و با توجه به ارتباط مستقیم مسائل این حوزه با امنیت غذایی کشور، اولویت بالایی را برای سرعت بخشیدن به رفع موانع کشاورزان و دامپروران و فعالان در بخش‌های مختلف کشاورزی قائل است.

اجرای ۲۰ درصد از شبکه جمع آوری فاضلاب در اسلامشهر

سعید الکایی مدیر عامل آبفای جنوب غربی استان تهران نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر با راه اندازی نیم مدول اول تصفیه خانه و بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، بالغ بر ۱۲ درصد از فاضلاب شهر اسلامشهر جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی کامل شبکه جمع آوری فاضلاب شهری و تصفیه خانه اسلامشهر، وضعیت جمع‌آوری فاضلاب یک میلیون نفر را در منطقه داریم که برای تکمیل شبکه و تصفیه خانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز فاضلاب شهری تصفیه می‌شود، بیان کرد: از مجموع ۵۴۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اسلامشهر، قریب به ۹۰ کیلومتر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده و ادامه اجرای این طرح در صورت تامین به موقع منابع مالی مورد نیاز در ظرف کمتر از دو سال به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران با اشاره به اینکه صنعت آب و فاضلاب بسیار هزینه بر است و دولت هیچ کمکی در این زمینه به ما نمی کند، خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم را داریم با همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی و کشاورزان منطقه، پساب تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهیم تا علاوه بر صرفه جویی در استفاده از آبیاری زیرزمینی و حفظ محیط زیست، گامی در جهت رونق تولید و اشتغال در منطقه برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار