رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت که خسارت های فراوان اقتصادی، انسانی و روانی ناشی از تاخیر در واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، بسیار فراتر از هزینه تامین واکسن است.
کد خبر: ۹۷۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 11 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان سیصد نهمین جلسه شورا گفت: متاسفانه پیک پنجم کرونا در تهران در حال رشد است و آمار قربانیان کرونا در تهران به مرز صدنفر در روز رسیده است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد، عدم توجه به توصیه های دلسوزانه مبنی بر کنترل فعالیت های انتخاباتی و عدم برگزاری انتخابات شوراها در استانهایی که وضعیت مناسبی از نظر شیوع کرونا ندارند به چه نتایجی منجر می شود.

هاشمی اظهار داشت: در این شرایط از نظر مدیریت پروژه واکسینا سیون نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و با عدم تحقق وعده های مکرر مسئولان وزارت بهداشت، پدیده های نامناسبی چون ازدحام در سفر ایرانیان به ارمنستان و سایر کشورها برای واکسیانسیون رخ داده که در شان نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران نیست.

هاشمی تاکید کرد: اگرچه واکسن تولید داخل، موضوع افتخار آفرین و مهمی است اما باید توجه داشت که این فرایند نیازمند تجهیزات ویژه، زیرساختها، مواد اولیه و فن آوری بالایی است که ممکن است با مشکلات متنوع ومتعددی بدلیل تحریمها و حساسیت ایمنی و سلامتی پروژه مواجه شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید در کنار حمایت از واکسن تولید داخل از سایر منابع نیز واکسن کرونا را تامین می کردیم تا در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه در واکسیناسیون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده اند ما در مرز ۵ درصد نباشیم.

هاشمی همچنین عنوان کرد: خسارت های فراوان اقتصادی، انسانی و روانی ناشی از تاخیر در واکسیناسیون، بسیار فراتر از هزینه تامین واکسن است و ماههایی که بدلیل ابهام در استراتژی و مواضع، در پروژه تامین واکسن تاخیر بوجود آمده است، صدمات جبران ناپذیری به خانواده ها و اقتصاد کشور وارد کرده است.

رییس شورای تهران افزود: در کنار این موضوع، از اصحاب رسانه انتظار داریم در موضوع کرونا و واکسن، با نگاه سیاسی برخورد نکرده و حمایت و انتقاد را در فضای کارشناسی طرح کنند تا با ایجاد دوقطبی های کاذب وتخریبی یا تبلیغی، سلامت عمومی تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد.

رای منفی هیات تطبیق فرمانداری تهران به نامگذاری معابری به نام بهرنگی، باغچه بان، مرادی کرمانی

محمد جواد حق شناس در ادامه این نشست طی تذکری نسبت به نظر هیات تطبیق در رد نامگذاری چهار خیابان از معابر تهران به نام اساتید ادبیات کودک و نوجوان، اعلام کرد: کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران بنا به پیشنهاد نهادها، مجامع دانشگاهی، شورایاری ها و دیگر مراکز مرتبط و در نهایت با رای اعضای شورای شهر نسبت به نامگذاری خیابان های شهر اقدام می کند.

وی افزود: در خصوص نامگذاری معابری به نام بزرگان ادبیات کشور از جمله جبار باغچه بان، مهدی آذر یزدی، صمد بهرنگی و هوشنگ مرادی کرمانی، پیشنهادهایی از سوی افراد و نهادهای فرهنگی مانند دفتر شعر جوان به شورا رسید.

حق شناس یادآورشد: بنا به خویشاوندی که میان این نهادها و بزرگان شعر و ادب وجود دارد، چهار خیابان روبروی کانون پرورش فکری که صاحب عناوین اول، سوم، پنجم و هفتم بود، با حفظ شماره به نام آنها نامگذاری شد.

این عضو شورای شهر گفت: در اقدامی عجیب از سوی هیات تطبیق به ریاست فرماندار تهران، آن هم مقارن با روز ادبیات کودک و نوجوان، این مصوبه شورای شهر غیر قانونی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این کمیسیون نامگذاری شورای پنجم، در تکریم فرهنگ و ادبیات کودک و نوجوان کشور، معابری را به نام عباس یمینی شریف، نادر ابراهیمی، مصطفی رحماندوست، توران احمدی، قیصر امین پور، احمدرضا احمدی، پروین دولت آبادی و عباس کیارستمی نامگذاری کرده بود.

حق شناس اضافه کرد: مهدی آذر یزدی که روز رحلت او 18 تیر 88 به نام روز «ملی ادبیات کودک و نوجوان» نهاده شده، دارنده عنوان بیشترین تیراژ کتاب کودک و نوجوان است و چند نسل با کتاب «قصه های خوب؛ برای بچه های خوب» او خاطره ها دارند و نام پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران به وی اختصاص یافته است.

وی به یادآوری جمله ای از رهبر معظم انقلاب در توصیف ارزش کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب مهدی آذر یزدی پرداخت و ادامه داد: در این کتاب آذر یزدی داستان های کهن را به زبان کودکانه بازنویسی کرده است.

حق شناس اعلام کرد: جبار باغچه بان از راهگشایان و پیشگامان ادبیات کودک و بنیانگذار نخستین کودکستان و مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز و اولین مولف و ناشر کتاب کودک در ایران بوده و آثار وی از شورای جهانی کتاب کودک عنوان بهترین کتاب های کودک را به دست آورده است.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: صمد بهرنگی معلم، نویسنده و مترجم و محقق فولکور آذربایجان که نیاز به معرفی ندارد و همه ایرانیان او را با کتاب معروف «ماهی سیاه کوچولو» می شناسند و این کتاب و چندین کتاب دیگر از جمله «الدوز و کلاغ ها»، «یک قلو و هزار قلو» و «افسانه های آذربایجان» باعث شهرت او شده اند.

وی افزود: عمده شهرت هوشنگ مرادی کرمانی به خاطر قصه های مجید بوده و این داستان و بسیاری از قصه های او به فیلم تبدیل شده است و آثار هیچ کدام از داستان نویسان ایرانی به اندازه مرادی کرمانی در جهان ترجمه نشده است.

حق شناس یادآورشد: بسیاری از آثار هوشنگ مرادی کرمانی صاحب جوایز ملی و بین المللی است و افتخارات بسیاری را برای خود وی و ادبیات ایران به ارمغان آورده است.

این عضو شورا تاکید کرد: از رئیس شورا تقاضا دارم به گونه ای که مناسب می دانند فرماندار و اعضای هیات تطبیق را توجیه کنند که برای شورای شهر در انجام وظایف قانونی محوله مانع تراشی نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار