مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران، گفت: ۴۰۵ انشعاب غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرها و روستاهای شهرستان ری شناسایی و ۱۴۰ مورد نیز قطع شد.
کد خبر: ۹۷۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 28 June 2021

حسن حقیقی روز دوشنبه به مناسبت هفته صرفه جویی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ماموران آبفا با انجام تست کلر و بررسی آب مصرفی واحدهای صنعتی و مسکونی از ابتدای سال تاکنون، این مقدار انشعاب غیر مجاز را از روستاها و شهرهای ری شناسایی و جمع آوری کردند.

وی با بیان اینکه اداره آبفای منطقه ۶ تهران با متخلفان با ابلاغ اخطاریه، قطع و جمع آوری و معرفی به مراجع قضائی برخورد می‌کند، عنوان کرد: ۱۴۰ انشعاب قطع و مابقی نیز در حال مجاز سازی هستند.

حقیقی اضافه کرد: انشعاب هایی در روستاها و شهرها می توانند مجاز شوند که برای واحدهای مسکونی باشند در غیر این صورت اداره آب به هیچ عنوان تعهدی در خصوص انشعاب واحدهای صنعتی، باغ و دامداری ندارد.

وی با بیان اینکه منابع آبی جنوب تهران در قدیم از منابع زیرسطحی تامین می شده و طی چند سال اخیر با اتصال به منابع آبی سطحی (سد ماملو) کیفیت آن ارتقا پیدا کرده و سختی آن نیز کم شده است، افزود: هم اکنون آب بخش های مرکزی شهرستان ری و شرق آن به منابع آب سطحی وصل شده است.

حقیقی یادآور شد: اتصال آب بخش کهریزک و حسن آباد فشافویه نیز در دستور کار قرار دارد که براساس برنامه زمانبندی تا ۲ سال آینده این کار مهم از طریق رینگ قمربنی هاشم در میدان میوه تره بار تهران و مسیر ۶۰ کیلومتری آزادراه تهران ـ قم با لوله ۸۰۰ میلیمتری انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون آب شرب قیامدشت، خاور شهر، شهرری و روستاها بخش مرکزی مانند روستای جاده نظامی به آب تهران متصل شده و کیفیت آن ارتقاء یافته است.

این مسئول با تاکید براینکه برای گذر بدون تنش از فصل گرم سال در کنار مدیریت تامین و توزیع درست عادلانه منابع، نیازمند تلاش برای تغییر نگرش جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف باید در شهرها و روستاهای شهرستان ری انجام شود.

 شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران- شهرری، ۲۷۵ هزار و ۳۸۳ مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار و ۲۷۰ مشترک فاضلاب در مناطق (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر و روستای جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر خدمات رسانی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار