کد خبر: ۹۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 19 September 2015
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، شهردار این منطقه از پایان یافتن عملیات بهسازی، زیباسازی و آرام سازی پنج هزار مترمربع از میدان منیریه با نمای جدید و کارکرد مدرن شهری خبر داد. 

نصرالله آبادیان با تأکید بر اینکه کارکرد میدان در زندگی امروز جوامع شهری باید متناسب با نیازهای شهر و شهروندان باشد افزود: گرچه شکل ظاهری میدان منیریه با کارکرد ترافیکی و نمای فلکه ای محو شده است اما مفهوم میدان در کلانشهرهای دنیا صرفا ترافیکی نبوده بلکه شامل بستری برای تفریح، تفرج، سکون و حضور شهروندان است که این موضوع در میدان منیریه لحاظ شده است. 

وی خاطرنشان کرد: رفع ترافیک سنگین ناشی از وجود کارگاه عملیاتی خط سه مترو، نصب مبلمان شهری، آبنما، نیمکت، چراغ های روشنایی دفنی و ایستاده، نماسازی و بازسازی ساختمان های اطراف میدان و ایجاد فضای سبز در این میدان به پایان رسیده است.

به گفته شهردار منطقه 11 در مسیر انجام پروژه با عملیات خاکبرداری، خاکریزی، تحکیم بستر شامل بتون ریزی و شفته ریزی، کف سازی، باز سنگ و ساماندهی تأسیسات موجود در میدان انجام شده و ورودی مترو نیز متناسب با معماری میدان تغییر خواهد کرد.

** راه اندازی مرکز رفاهی بیماران صعب العلاج

شهردار منطقه دو تهران گفت: مرکز رفاهی و آموزشی توحید ویژه بیماران صعب العلاج با 48 اتاق و 170 تخت در محله توحید افتتاح شد.

عزیزاله نظری افزود: این مرکز از سوی اداره آموزش و پرورش و با همکاری شهرداری منطقه 2 احداث شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این مرکز از امکانات مناسب آموزشی برخوردار بوده و بخشی از نیازهای آموزشی بیماران را برطرف می کند.

** اجرای طرح جهادی لایروبی انهار در شمال تهران 

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری تهران گفت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و جاری شدن سیل، طرح جهادی با هدف لایروبی و پاکسازی کلیه انهار روبسته، کانال ها و مسیل های اصلی شمال تهران در مدت دو هفته اجرا شد.

مجید نوربخش افزود: با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز بارش ها، طرح جهادی با هدف رفع آبگرفتگی معابر و ساماندهی و لایروبی کلیه انهار رو بسته زیر یک متر و کانال های بالای یک متر و مسیل های اصلی، حوضچه ها، تله های زباله گیر در مدت دو هفته توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه یک اجرا شد.

وی افزود : این طرح در دو بازه زمانی پیش بینی شده است و در نخستین دوره آن که تا چهارم شهریور ماه به طول انجامید در هفته اول بیش از 26 هزار و 389 متر طول و در هفته دوم بیش از 29 هزار متر طول از انهار روبسته لایروبی شدند.

نوربخش خاطرنشان کرد: بخش دوم این طرح از بیست و یکم شهریور ماه جاری آغاز شده و تا 20 مهر ادامه خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار