۸۴ طرح کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی امروز /سه شنبه/ با اعتباری افزون بر ۸۸ میلیارد تومان با حضور ویدیو کنفرانسی استاندار تهران به بهره‌برداری ‌رسید.
کد خبر: ۹۷۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 15 June 2021

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: بهره برداری از این طرح ها که در راستای تحقق شعار سال با عنوان " تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها" و با سرمایه گذاری حداکثری بخش خصوصی در حوزه آب و خاک و تولیدات گیاهی شکل گرفته است، یک هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

ایوب فصاحت افزود: از این تعداد ۲۴ طرح در ورامین، ۱۰ طرح در پاکدشت، ۱۰ طرح در ملارد و ما بقی این ۸۴ طرح به اسلامشهر، فیروزکوه، پیشوا، رباط کریم، شهریار، دماوند، قرچک و تهران اختصاص دارد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی تهران از ویژگی های این استان محسوب می شود و براین اساس کمتر از یک درصد اراضی کشور و ۶ درصد تولیدات کل کشور مربوط به این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: براساس آمارها در سال گذشته ۶.۴ میلیون تُن محصول در استان تهران تولید شد و امسال نیز جهاد کشاورزی استان تلاش دارد با کارگروهی به حل مشکلات دامداران و کشاورزان کمک کند.

فصاحت، به برنامه های جهاد کشاورزی استان تهران برای سال جاری اشاره کرد و گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در کشاورزی، تامین کالاهای ضروری استان، الگوی کشت و افزایش تولید محصولات زراعی، تولید قراردادی و حمایت از زنجیره های تولیدی از جمله این برنامه ها است.

وی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای، توسعه سامانه های نوین آبیاری، کشت با آب های نامتعارف، حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان، حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی و سامانه ای برای اجرای یکپارچه اطلاعات کشاورزی را نیز از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی برای حفظ منابع تولید ذکر کرد.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار