فرماندار شهرستان قرچک گفت: عمل به قانون و رفتار بر اساس دستورالعمل اجرایی ستاد انتخابات از سوی مجریان و نامزدهای انتخابات، فصل الخطاب برگزاری این رویداد مهم سیاسی است و همه باید به آن پایبند باشند.
کد خبر: ۹۷۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 14 June 2021

بهمن خطیبی روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود و تبلیغات نامزدها در خارج از فرصت قانونی و در اماکن ممنوعه که غیرمجاز اعلام شده، امحاء می‌شود؛ ضمن این‌که هرگونه تبلیغات در اطراف شعب نیز قبل از آغاز رأی گیری در روز انتخابات امحاء خواهد شد.

وی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت کشور، هرگونه نقض پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات ممنوع است و ناظران بهداشتی در این روز، بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت رأی‌دهندگان، عوامل شعب و دیگر دست‌اندرکاران انتخابات، نظارت می‌کنند.

خطیبی اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و اداری مرتبط، در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان قرچک، از ساعاتی پیش از انتخابات تا پایان روند شمارش و تحویل صندوق‌های آرا به ستاد انتخابات شهرستان، در آماده‌باش کامل هستند تا دایره امنیت و خدمت‌رسانی به روند انتخابات، دچار اختلال و خدشه نشود.

وی زمان پایان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات را ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد اعلام کرد و افزود: پس ازاین ساعت، هر گونه تبلیغ در فضای حقیقی و مجازی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

فرماندار قرچک با اشاره به وضعیت نامزدهای تأئید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شهر قرچک گفت: در اجرای ماده ۵۱ قانون انتخابات و ماده ۵۶ آئین نامه اجرایی و در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، صلاحیت ۱۰۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی تایید شده بود که طی دو روز گذشته، صلاحیت ۳ نفر دیگر در این حوزه تأئید و شمار نامزدهای شورای شهر قرچک به ۱۰۶ نفر افزایش یافت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شهرستان قرچک با تعیین ۱۵۳ شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط ستاد انتخابات شهرستان و هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات از مجموع ۱۵۳ شعبه، ۱۲۰ شعبه در حوزه شهری و ۳۳ شعبه روستایی در اماکن مختلف قرچک مستقر می‌شود که از این تعداد، ۱۵۱ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار است. وی افزود: در دوره قبل، تعداد ۸ روستای بخش مرکزی شهرستان دارای شورای اسلامی بود که با حد نصاب رسیدن جمعیت در دو روستای رضی آباد و محمودآباد، رقابت انتخاباتی در ۱۰ روستای این شهرستان تک بخشی انجام می‌شود.

وی گفت: شورای اسلامی شهر قرچک ۹ عضو دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار